En dag kvar

Snart smäller det! I denna skrivandes stund befinner vi oss på hotellrummet vid Bromma flygplats. Nu är det så pass nära att pirret har övergått till en mer nervös/illamående känsla haha. Det finns ju inte så värst mycket man kan göra på ett hotellrum och därför blir det att man tänker extra mycket.

Vi har lyckats göra allt som vi skulle hinna med idag  - packa det sista och städa lite. Vi hann precis! :) Landade klockan fyra, checkade in på hotellet och sen gick vi till en galleria här i närheten. Käkade god middag där och tog det allmänt lugnt. Nu hänger vi bara här, njuter av det fina vädret som verkar följa med mig vart jag än åker :D

Wohoo kan som inte fatta att vi snart sitter där på planet på väg ner igen. Vet som inte vad man ska förvänta sig, vi har ju varit där förut men nu är det första gången vi har beställt ett färdigpackat tält, samt att det bara är vi två som åker och ingen annan är med oss.

Nu laddar vi upp alla kamerabatterier plus våra egna! Ser fram emot en redig frulle innan vi drar iväg. NU TAGGAR VII!!!! :D

Sammanfattning

Hej och hå! Det har hänt så otroligt mycket de senaste dagarna att jag inte har hunnit uppdatera. Ska nu försöka sammanfatta så gott det går. Gosh, nu är det så sjukt nära tills vi drar. Vi ligger bra till med all planering och nu ska vi bara försöka hinna med det sista utan att stressa ihjäl sig. Förra året när vi skulle till Tomorrowland var jag extremt stressad och fick endast 3 timmars sömn innan planet gick 6 på morgonen. Nu har vi i alla fall planerat att åka till Stockholm en dag innan vi drar, bara för att sova på hotell och ta det lugnt på morgonen dagen efter. Få i sig en redig frukost och sen bara promenera till flygplatsen :)

SEMESTER OCH BLOMBUD
Jag lyckades ju få semester en dag tidigare och blev sååå överlycklig. Tog alltså min semester i lördags och det kunde inte starta på ett bättre sätt - jag fick blombud! I torsdags då jag äntligen fixade mina egna fransar hittade jag en telefon på marken. Telefonen kom tillbaka till sin rätta ägre och då hade hon sökt upp mig och skickat tre stora röda roser :) Senare på lördagkvällen blev vi bjudna på middag hos Max mamma, supergott och trevligt!

SÖNDAGEN
Vädret hittills under min semester har ju varit fantastisk, bara soligt! :D Startade min första semesterdag i söndags med frulle utomhus. Vi hann även fixa massa konservburkar eftersom vi detta år har eluttag i vårt tält och har då köpt en kokplatta till att laga vår egen mat och spara in på pengar hehe.

IDAG
Idag har vi verkligen storstädat hela lägenheten. Skönt att komma hem till något rent :) Max mamma och bror kom på besök för första gången sen jag och Max blev sambos. I samma veva tog vi med oss våra älskade kissar till hans mamma. Haha det blev en intressant resa för dom eftersom hon har själv en katt. Det gick faktiskt riktigt bra, alla tre var väldigt reserverade men det kommer nog gå riktigt bra för dom att komma överens :D

LYXIG MIDDAG
Efter transporten passade jag och Max på att äta på restaurang. Vi har som inte alls hunnit det denna sommar, i och för sig har ju vädret varit sämst så inte undra på. Vi åt på Droskan och jisses vilken middag! Vi fick en lång tallrik med en extremt varm stenplatta, 440C! Vi fick alltså en rå oxfilébit och fick steka den själv genom att skära den i små bitar. Till det fick vi steka portabella, lök, zucchini, paprika m.m Gosh vad mätta vi var!

KVAR ATT GÖRA
Nu är det endast en dag kvar av förberedelser. Vi kommer kötta med att packa in allt i våra backpackerväskor! Sen måste jag även hinna färga mitt hår, samt äntligen få fixa mina naglar! Får ju inte ha gelénaglar på jobbet då jag hanterar mat, men nu är det ju semester och då får jag äntligen ha det. Sen ska jag hinna göra lite blomband till när jag ska ha på mig actionkameran på huvudet. Inte så snyggt med bara ett svart stort band, lika då att göra ett band till med lite blommor så känner man sig finare. Hoho vad vi kommer filma massor nu. 2 st 64GBs minneskort och ett 32GB! Yäh!

Ursäkta för ett extremt långt inlägg haha men så är det när man har fullt upp varje dag nu. Målet är att jag inte ska stressa ihjäl mig under dessa två dagar. Snart så, oj oj oooj vad jag längtar nu!

Nu är det äckligt nära

Lite fransar

Jag tycker fortfarande att det är riktigt roligt att göra fransar på folk. Har faktiskt gjort en hel del nu sen jag började och det går hur bra som helst! Jag har lovat mig själv att aldrig göra fransar under de dagar jag är ledig från jobbet och då blir det till att jobba dubbelt vissa dagar. Jobbar jag 7-15 en dag blir det då fransar 16-19 och börjar jag jobbet klockan 15 blir det till att göra fransar från 9.

Självklart tär det en del på kroppen och energin, men än så länge dör jag inte av det! Har dock kommit till den gränsen att jag inte kan ta massa nya "kunder" för jag blir som fullbokad av alla påfyllningar de bokar in. Nu kommer semestern och det ska bli ruskigt skönt att få vila från allt som har med jobb att göra. Efter det får vi se hur mycket jag lyckas göra. En sak som är säker är ju att jag inte vill sluta med detta :)

Bildbomd med massa mobilbilder såklart!

Tiden går snabbt nu

Och där var den lediga helgen över

Tjabba tjabba! Då är det än en gång en söndag. Jag har som tur haft ledig helg denna helg och har försökt vila ut så gott jag kunnat. I fredags blev det dock lite mer åt det andra hållet. Jobbade 8-16, cyklade snabbt hem och lyckades sova en kvart innan det vlev dags att göra sig i ordning för lite festligheter. Missade bussen och fick vänta en halvtimme vilket gjorde att jag kom till Malin ganska sent då hon bor så långt bort från mig. Lite senare dök även Rebecka upp och vi hade en trevlig men kort kväll hos Malin. Sen blev det taxi in till stan för att besöka klassiska Alltsar. Jag är som dålig på att ta med mig kamera så ni får nöja er med bilder från mobilen. Synd bara att man missade att ta en bild på sminket/håret när det varljust ute. Nåja!

Igår ville jag vila ut så gott det gick. Vädret är ju så kasst så inte undra på att man inte har någon energi till att försöka göra något. Idag har jag varit mer produktiv än igår, har lyckats städa och sortera alla mina kläder i mina fina garderober. Man klagar alltid på att man aldrig har några kläder och när man går igenom allt inser man hur mycket man verkligen har haha.

Jobb 7-14 och sen fransförlängning. Sen tisdag fransförlängning innan jobb som börjar 15. Fullt upp denna vecka! Onsdag ska jag gå på stan med Sara och se om det finns några nya kläder till TL (nog för att jag nu ser att jag har mer kläder än vad jag behöver). Torsdag är det dags för mig att förlänga mina egna fransar!! Tog nyss bort de få lösfransar jag hade kvar, lika bra att börja från noll nu inför semesterna. Sen är det jobbhelg fre-sön och efter det är det äntligen dags för semester!!!!!

Vi hörs :)

Om två veckor

Om exakt två veckor står jag där. I mitten av allt, bland hundratusentals människor jag inte känner. Då står jag där i eufori tillsammans med min Max. Om exakt två veckor står jag framför den stora scenen på Tomorrowland. Tiden går så snabbt nu, hinner inte ens tänka klart. Vi har beställt allt som går att beställa inför resan och pirret i magen blir bara större och större nu. Om exakt två veckor är jag en av de gladaste människorna på denna jord. Jag är så glad att jag, i all tvekan, bestämde mig för att köpa dom där biljetterna trots alla andra utom Max bangade.

I förrgår fick vi hem två paket som innehöll var sin låda. I den lådan fanns vårt armband till festivalen, lite information och en speldosa. Förra årets tema var "The key to happiness" detta år är temat "Melodia". Det som vi har lyckats klura ut från alla teasers är att temat handlar om ett "hemligt land". Tre barn leker i skogen och hittar ett övergivet hus. I huset hittar de en musiklåda och när de börjar spela den transporteras barnen till en ny värld - The secret kingdom Melodia. Hur spännande som helst!

Mainstage kommer mest troligtvis se ut som ett stort slott med massor av musik/noter/magi. Jag och Max har denna gång valt att inte följa vissa grupper på facebook som kan avslöja hur mainstage kommer se ut. Vi vill verkligen gå in till festivalområdet och gå raka vägen mot scenen utan att veta hur den ser ut. Tänk er hur våra hakor kommer falla långt ner på marken!

Sååå, om två veckor står vi där och ler, dansar och bara njuter av all musik som vi älskar. Jag längtar!

Finbesök för en vecka sedan

Hej! Måste ju försöka skriva lite här så ni inte tror att det har hänt något med mig hehe. Förra helgen fick jag äntligen finbesök här hos mig. En av mina nära vänner, Minica, hälsade på från torsdag-söndag. Det var en fullspäckad vecka med tre arbetsdagar och tre fransförlängningar just under dessa dagar.

Under fredagen gick vi på stan och shoppade loss för en gångs skull. På kvällen kom även Rebecka och Sunna på besök och vi hade en riktigt rolig kväll. Planen var att vi skulle ta det lugnt på fredagen och mest bara sitta på en uteservering men det slutade med nattklubb och fyra virriga tjejer som tappade bort varandra hahaha. Nä men vi hade en helt fantastisk kväll både på fredagen och lördagen. Riktigt skoj att få umgås med mina tjejer!!!

Nu har det gått en hel vecka sedan Minica åkte hem. Jag har jobbat denna helg och nu är det dags för en ny vecka. Bara 18 dagar kvar nu tills vi sitter på det där roliga partyflyget ner till världens bästa festival man kan gå på - TOMORROWLAND!!!

Summerburst 2015 Aftermovie Stockholm

Här kommer vår lilla aftermovie! :D Bättre sent än aldrig såklart haha. Dags för jobbhelg, börjar räkna ner till semestern och Tomorrowland. Snart får vi hem ett paket med våra band, kommer bli magiskt! Hejdå