Byta hotell

Hej! Sorry, jag trodde verkligen att jag skulle lägga upp bilder för varje dag vi har varit med om under denna resa. Men jag verkar inte kunna hålla det jag lovade Heheh 😅 nåja, nu ska vi lämna det andra hotellet för vårt tredje och sista. Vi valde att stans kvar i Budva då Montenegro är ett så otroligt litet land och vi kan ta turer upp till tex Kotor. Nu kom taxin, hadeeee!

Budva, dag 1

Hejsan! Ska hålla mig galet kortfattad då jag ska sova nu. Oj, klockan är redan 2 alltså! Idag checkade vi ut från vårt egna hotell, kändes lite trisst då det inte händer så ofta att man får ett helt hotellf för sig själv, och en helt egen pool dessutom! Nåja vi åkte vidare mot ett lite mer "livat" place som heter Budva. Riktigt mysigt alltså, vi bor högt uppe på toppen men det tog kanske en 7 minuter att ta sig ner till marinan och gamla stan. Vi kom till hotellet vid 14 och chillade där tills klockan blev kanske 19:30. Vi gick runt lite granna i gamla stan och sen åt vi vid vattnet. Lite dyrt men galet gott! Sen fastnade vi på ett ställe med livemusik och wow så häfitgt det var. Vi satt där och drack massa drinkar och myste på tills klockan slog 1. Ojoj vilken första kväll alltså! Helt magisk måste jag säga er. Nä nu låter jag er få kika på mina fina orange and teal-filter-bilder. Har förälskat mig i den inställningen i Adobe Lightroom. Händer inte ofta längre att jag redigerar mina bilder på datorn, men nu när jag har med mig den till Montenegro så passar jag såklart på att redigera mina bilder där. De må vara väldigt extremt "Orange and teal:iga" men jag skiter i det, för jag diggar det och orkar inte lägga ner 1000 miljoner timmar på varenda bild. HADEE

Dobre Voda, Montenegro

Men hejsan bloggelito och kära läsare! Jag har varit lite kass på att skriva här sen vi åkte iväg men det har inte hänt så värst mycket sen vi drog så tänkte att det är lika att spara att skriva till den dagen jag har något vettigt att skriva om. I söndags åkte vi iväg, det var en rätt så lång dag med mycket resande hitan och ditan. Det blev en färd till Skavstas flygplats eftersom vi valde att åka med ett billigt flyg. Dock var det rätt så drygt att gå ombord på planet då många verkade ha fått helt random platser och försökte då byta sig till att få en plats nära den man åkte med. Vi lyckades byta så att jag och pappa fick sitta tillsammans, tur det för jag skulle annars ha suttit längst bak och där fick jag verkligen klaustrofobi from hell. Väl framme åker vi typ en timme med en taxi så vi kom till hotellet kanske vid 20:30. Det häftiga med detta hotellet är att vi var de allra första gästerna och vi har alltså fått ha hela detta hotell för oss själva dessa dagar. WOOP!

Igår solade vi, pappa var dom som inte tog på sig något solskydd och har nu bränt sig en del. Jag har klarat mig otroligt bra med min 20 spf spray. Vi var ute och käkade god mat vid hotellet bredvid oss och idag har då jag passat på att sola och simma runt i poolen som vi då har helt för oss själva. Gjorde oss i ordning snabbt för att ta oss in till grannstaden Bar och gick först runt i deras gamla stad. Lite häftigt att de knappt har gjort något åt deras gamla stad och folk får gå runt i princip helt hur de vill. Kostade 4€ att gå in för oss båda och det var riktigt häftigt att se sig runtomkring på vissa ställen då bergen är helt magnifika. Sen efter den runturen åkte vi taxi in till Bar City och tittade lite på alla båtar och sen åt vi god middag under ett maffigt träd där tusen fåglar kvittrade. Jättefint!

Vädret är faktiskt helt underbart här, det beror nog på att vi inte är inne i sommarperioden ännu. Det är rätt så kyligt på kvällarna så önskade att jag hade med mig mina jeans. Så kallt är det ju såklart inte, men jag är ju en riktigt kall person av mig och fryser så otroligt lätt. Det är väl en ca 27-28 grader under dagen och sen 22-23 under kvällen. Nåja, nu vill jag lägga mig så att man hinner få lite sol imorgonbitti innan vi åker vidare mot Budva. Gillar Montenegro riktigt mycket! Återkommer med lite mer information senare, här får ni lite bättre bilder från min fina kompaktkamera. Pözz och kramz!

Massa skoj

Ojoj man hinner inte ens landa här hela förrän det dyker upp massa annat skoj! Väntar nu på att vår kompis Jonas ska komma hit till Cityterminalen. En dag kvar på praktiken och sen på söndag åker jag och pappa iväg på en till resa. Detta år blir det ett nytt land - Montenegro! Återkommer med mer information senare denna vecka, men vänta er en lika bra uppdatering som förra gången då vi var i Split. Hadeeee 👋

Brännbollsyran 2017 del 2

Tjenare tjenare! Söndagsångesten slår till rejält måste jag säga men faktiskt så är det ändå lite skönt att få komma hem. Så himla konstigt det kändes när vi tog flyget ner till Stockholm och att just denna stad är mitt hem nu. Brukar ju alltid vara tvärtom, att vi flyger från Stockholm tillbaka upp till Umeå. Nåja, det är väldigt sent nu och vi väntar på att flygbussen ska åka iväg från Arlanda. Vi tog flygbussen eftersom det känns så onödigt att betala 300 spänn för en biljett med Arlanda Express 😐 gårdagen var riktigt skoj, segade ett bra tag hemma hos Jonas och kring 15-tiden åkte vi in mot ängarna då finalen hölls kl 16. Hade det varit varmare ute så hade vi nog åkt in tidigare. Efter finalen blev jag och Max bjudna på middag hemma hos Sunna och hennes kille David ☺️ det var sååååå gott! Sen blev det en bussresa in till stan och en liten promenad till väst på stan där vi hade lite förfest innan vi fick skjuts av Max pappa in till festivalområdet ☺️ ojoj så roligt det var, men inget kunde såklart slå mina älskade Yellow Claw 😍 efter att allt var över gick vi återigen till Rullstensgatan och återigen hände det ingenting speciellt där. Det som var mest konstigt tyckte jag var att det var så ljust ute vid 3-tiden. Här i Stockholm är det ju mörkt och det är nog det enda jag saknar med Norrland - ljuset!

Idag var jag galet trött och det blev inte världens vila för oss inte eftersom jag och Max hade sagt att vi kunde följa med på middag till hans morfar idag innan vi skulle åka hem. Det kändes tungt innan, men när jag tog första tuggan av potatisgratängen, älgköttet och den helt fantastiska champinjonsåsen så ångrade jag mig inte en enda sekund! 😱 dog ju matkomedöden efteråt kan jag säga! Sen blev det flyg hem kl 20:20 och nu är flygbussen i rullning! Här får ni se lite roliga bilder från gårdagen och så får vi se om jag lägger upp någonting till veckan 😌 ha det topp! Hejsvejs 👋👋

Brännbollsyran 2017 del 1

Godmorgon! Känns som att jag är den enda här i hela Umeå som är vaken just nu. Jaa du hörde rätt, jag är uppe i Norrland nu!! 😎🍾🎉 vi packade våra väskor i tisdags, fick kanske 3-4 timmars sömn då vi sen skulle stiga upp galet tidigt för att ta oss till Centralstationen och ta 6:22-tåget upp mot kalladr breddgrader. 12:40 anlände vi i Umeå C och möttes av isvindar from hell. Jag dog typ. Nåja, vår kompis Jonas hämtade oss och så fick vi landa en liten stund. Jag har hunnit med att träffa så många som möjligt de senaste tre dagarna nu och är riktigt glad över att jag har två till på mig att träffa ännu flera! Jag kanske bara lämnar över er till mina fina bilder som får säga sitt kanske? Det är ju såklart Brännbollsyran och idag ska vi åka till ängarna och ha det ☀️😌 igår var jag på festivalområdet och fick se dom bästaste, bästa Yellow Claw 😍 sen Oliver Heldens och sist Showtek. Så hImla fett med musiken och allt. Dock hade jag kunnat klara mig utan alla småglin som verkar precis ha gått ut nian eller har fyllt 18. Det är DÄRFÖR man åker på festival utomlands! 😎 nåja, hadeee så får ni se Yran del 2 nästa gång 👋