Börjar se ljuset i tunneln

Yo! Go'kväll, eller god natt rättare sagt. Jag och min partner in crime har verkligen kämpat idag med flyttstädet och vi börjar se ljuset, om än ett rätt så svagt ljus, i tunneln. Alarmet pep vid 9-tiden och vi har kört stenhårt idag. Det är inte mycket kvar nu att göra eftersom vi har varit sjukt effektiva idag. Vi har dessutom hunnit gå på bio sådär mitt i allt, skönt med en paus faktiskt :)

På måndag får vi nycklarna till den nya lägenheten och det ser vi verkligen fram emot. Min pappa kommer ner då på måndag för att hjälpa oss måla om i lägenheten, hur snällt som helst! Jag jobbar till 14 och direkt efter det blir det till att pyssla gärnet i den nya läggan :)

Självklart ska jag försöka fota några bilder för er så ni får se uppgraderingen vi får. Diskmaskin, inglasad balkong, 5:e våningen, parkettgolv, världens största toalett med badkar, nyproduktion, ja jag kan ju fortsätta i en evighet haha :D Det bästa är nog att jag får nära till mina vänner! Granne med de flesta jag känner, woop!! :)

Imorgon ska vi såklart fortsätta med detta tråkiga flyttstäd, jag och min fina partner in crime ;)

En tidig julklapp till en själv

Morsning korsning! Tidigt inlägg idag men så går det när man börjar klockan 7 på jobbet. Jobbar till 15 och efter det blir det att lägga all fokus på flyttstädningen, även fast man nog lär vara otroligt trött och bara vill sova resten av kvällen. Maxis är ledig idag och han ska packa ihop våra kökssaker är det bestämt.

Igår vad lilla jag ledig och mötte upp Max på stan för att luncha tillsammans på Utopia. Vi åt grekisk buffé och nomnom så gott det var! Efteråt köpte jag en gulsdspray på panduro för att pyssla lite med en lampa jag har köpt. Inför flytten vill jag gärna ha en ny lampa, helst guld, rund och glansig. En sådan lampa går på sisådär 600kr och jag känner mig väl inte värst sugen på att spendera så mycket pengar. Jag hittade en lampa på Citiboard, den var dock silvrig men rund och lite halvglansig. Promenixade till Tomtebo i lördags i snöovädret och pröjsade endast 80kr för lampan! Woop. Jag och Max lånade senare under kvällen vår lilla verkstad för att spraya lampan till guld. Det gick toppen och nu ska vi bara köpa glansspray så den blir lite mer lik den lampan jag vill ha :)

Jag har dessutom åkt ner till Strömpilen och hämtat ut mina glasögon från synsam! Åh jag är helt frälst i dom :) idag blir det premiär för dessa på jobbet och vi får se hur det går, tjiho!

Hejsvejs!

Har ju dessutom hunnit vara hemma hos mami förra helgen! Handlade massor på Ikea och mådde verkligen underbart hela den helgen :) snart åker man faktiskt upp igen då jag får vara ledig från jobbet under julen, åh vad jag längtar!!

Mitt Tomorrowland 2015

Tjenare! Nu tänkte jag faktiskt ta mig lite tid att fixa fram en del bilder från mitt Tomorrowland 2015. Som jag berättade i slutet av sommaren blev vi av med båda våra mobiltelefoner, en actionkamera och min finfina kamera som jag hade tagit så mååånga bra bilder och videos med. Är otroligt ledsen över att allt det där är borta, men samtidigt får vi tänka i positiva banor. Sån ofantlig tur att vi köpte två stycken actionkameror och att vi fick behålla en av dem. Vi har dock inte tagit så många bilder med den kameran, men jag har suttit nu och printscreenat från alla videos vi tog och därför har jag en del bilder nu i efterhand :)

Bombar nu detta inlägg med alla bilder, printscreens och lite beskrivande text. Enjoy! :D

TORSDAG
Ja det var nu resan började ännu en gång. Här har vi precis kommit fram till lilla byn Boom. Till skillnad från förra året fick vi vänta en evighet på flygplatsen innan vi kunde hoppa på bussen som skulle ta oss till byn. Bussresan tog ungefär dubbla tiden mot för förra året då de denna gång höll på att göra om vägarna och bussen körde i snigelfart. Man vill ju som komma fram så snabbt som möjligt och inte missa allt. Tur att vi hade köpt lite dyrare biljetter och hade ett färdigt tält som väntade på oss där :)

Så mötte vi upp några svenskar som var på samma flyg som oss och hängde en del med dessa människor under resten av festivalen. Vi umgick även med folk från Finland som ni ser i bakgrunden. Nu har förfesten börjat! Festivalen öppnade ju på fredagen och denna kväll skulle spenderas på campingens scen i Dreamville.

FREDAG
Trötta och slitna redan på fredagmorgonen och vi känner hur tältet bara blir varmare och varmare för varje minut som går. Perfekt väder hela dagen och kvällen. En magisk fredag! Här hade vi fortfarande telefonerna och kamerorna kvar. Vi såg hur många artister som helst denna dag. Vi gick in på området relativt tidigt, jag hade ju gärna velat gå redan då portarna öppnades men vi hann inte. Vi var sjukt effektiva att hinna se alla, men så går det när man bara är två stycken och inte 10 som man ska hålla reda på :)

LÖRDAG
Ja det var under natten till lördag som det började spöregna och tyvärr höll vädret på så ända fram till kanske 15-tiden. Jag hade ett mål med lördagen och det var att se Lucky Charmes som spelade kl 12. Shit alltså vad vädret förstör. Hade det varit skinande sol hade scenen varit fullsmockad. Lucky Charmes var huuur kung som helst! Efteråt vandrade vi tillbaka till tältet, dyngsura haha. Sen sprack det upp och vi var väldigt effektiva även denna dag och hann se otroligt många artister. Vädret var riktigt bra resten av kvällen och tyvärr var det precis i slutet av festivalen då Axwell & Ingrosso spelade som någon snodde alla våra saker. Så humöret blev från toppen till botten.

SÖNDAG
Ja då kommer vi till söndagen, sista dagen som man alltid redan deppar lite för att festivalen snart är över. Vi har verkligen inte många bilder från denna dag eftersom man är rätt ledsen över det där med telefonen och kameran. Max väljer att ligga kvar i tältet och vila upp sig till senare mot kvällen. Det var först riktigt fint väder men snabbt vände det och regnade resten av dagen och kvällen. Jag följer med våra campingvänner till festivalen och går runt där med dom ett tag. Vi började i ett gäng på kanske 10 pers och det slutade med att alla tappade bort varandra och ja, haha förvånar mig inte när det är så många viljor! Jag bestämmer mig för att gå själv till ett tält och se Dillon Francis, magiskt! Går sen tillbaka till Max och vi vandrar in till festivalen igen för att se dom jag har längtat efter att få se. Tyvärr hade vi mer otur i och med denna resa, när vi kom till tältet inser vi att gruppen redan hade spelat. Vi hade alltså tagit fel på en hel timme och vipps är det över. Fällde en liten tår men känner nu i efterhand att då har jag något att se fram emot att få se på en annan festival eller på en egen spelning de kommer ha i framtiden någonstans.

Nu i efterhand ser jag tillbaka till detta och är riktigt glad över att jag har fått uppleva denna magiska plats ännu en gång. Om jag åker dit nästa år återstår att se. Nu har jag ju fått uppleva Tomorrowland två år i rad och det är så otroligt mycket pengar som man måste spendera på för att få en biljett dit. Hade jag haft all världens rikedom hade jag självklart aldrig tvekat! Jag tror nog att det i så fall blir en annan festival som jag åker på. Hade gärna åkt på Sensation White i Amsterdam eller något annat land som det hålls i. Vi får se vart vi hamnar, det jag i alla fall vet till nästa gång är att det verkligen räcker att åka två :)

Nu ska jag tänka på lite andra saker så som vår flytt! 20 dagar kvar :) Hejsvejs!

Nu börjas det

25 dagar kvar nu