Nostalgi från Rosvik

Ja då var man ledig idag! Enda lediga dagen för den här veckan. Jag är riktigt stolt över mig själv att jag tar mig an så många pass (var schemalagd en dag denna vecka och fick ta flera pass) då det även är midsommar. Jag känner på mig att jag inte kommer vara så himlans ledig denna sommar, men det gör inget. Jag vill tjäna pengar, de få lediga dagar jag har kommer jag bara vilja ta det lugnt. Jag kommer bli gammal, jag vill inte bli en sådan person som bara ägnar sig åt att vara hemma på kvällarna och laga mat, pilla naveln och lägga sig i sin säng och dagen efter vakna upp och göra precis samma sak igen. Gammal får jag bli sen, mina unga dagar kommer jag ta vara på och göra knäppa saker och sen när jag blir 40 kan jag ta det lugnt. Jag vill inte bli en tant som ångrar att man stannade hemma och försökte vara "gammal (för sin ålder)" och sedan (när det väl är försent...) försöka vara "ung" igen. Men denna sommar kommer jag mestadels ta det lugnt, jag behöver inte festa, jag behöver inte sola, jag behöver inte vara ledig en solig dag. Jag behöver pengar. Sen när hösten kommer och livet i Umeå börjar igen, ja kommer jag vilja bli ung igen och göra massa knäppa saker, inte stanna hemma och se Bonde söker fru...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback