Ett erkännande

Detta är ganska svårt att säga. Jag har haft det inom mig hur länge som helst, men jag har inte velat inse det förrän nu. Ha överseende för detta, för jag kämpar. Jag vet att det är dåligt, men jag kan inte rå för det. Tanken har funnits i mitt huvud sedan 2009 och den finns fortfarande kvar. Du kommer tycka att jag är dum, korkad och sjuk i huvudet när du får veta vad jag gör. Som sagt så kämpar jag, jag tar små steg framåt men känslan är fortfarande kvar. Det är lättare sagt än gjort. Ok, här kommer det.
Hej jag heter Mikaela Sandström, jag har diabetes och jag missköter den för att gå ner och hålla min vikt.

Kommentarer
Anonym säger:

Ela. Du är varken dum eller korkad, ett första steg på vägen är att erkänna att det är så för sig själv. Först då kan man bearbeta det och ta sig ur det. På samma sätt vet jag att jag snusar för att jag vet att jag går upp i vikt om jag slutar....men alla har sina saker att jobba på. Puss

2012-03-20 | 06:35:35
vickan säger:

Det är jättestarkt att du vågar erkänna det både för dig själv och alla andra som kan läsa här på bloggen. Det är ett steg i rätt riktning att kunna göra det för sig själv, vad duktig du är! Om du känner att du vill prata så är det bara du ringer när som helst :) Puss!

2012-03-20 | 11:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback