Göra egen provdocka

Sådär! Nu har jag äntligen gjort min alldeles egna skräddarsydda provdocka och jag får tacka tusen gången om för Carro och Saras hjälp :)

1 - det du behöver är tejp, en tröja du inte använder och en sax (plus lite extra tyg som kan täcka vissa ställen som tröjan inte täcker)

2 - jag tejpar två varv under bysten och två varv vid rumpan

3 - från skuldran och över till andra sidan tejpar jag också så man får en bra form (vill ju inte ha en platt provdocka!)

4 - sen är det bara att tejpa påååå!!!! Wie

5 - ta hjälp av en annan som kan klippa upp ryggen. Gör det sicksack så det är lättare att fästa ihop dockan sen.

6 - efter det tejpar du ihop botten och fyller dockan med MASSOR av tidningspapper

TADAAAAA!

Sen ska jag nog gipsa dockan och sen sätta dit tyg över allt, men det blir ett senare projekt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback