Längtar, men ändå inte



Jag längtar faktsitk väldigt mycket till sommaren nu. Anledningen är för att jag har sjukt mycket att göra fram till skolan slutar, vilket resulterar i att jag inte får vara kreativ. Lusten försvinner så fort jag tänker på att sy, måla eller skapa musik. Det är för att jag tänker för mycket på b-uppsatsen och allt som måste göras tills dess.. Livet är inte enkelt ibland hehehe. Nämen det ska bli skönt att arbeta, tjäna pengar och få vara ledig under de ljusa sommarkvällarna. Men på ett sätt känns det som att sommaren aldrig tar slut - fast borde inte det vara en underbar känsla?! Faktiskt känner jag att jag vill ha höst nu.. Har nog förberett mig på att sommaren kommer vara den värsta av alla, jag kommer inte få en ledig stund, mitt hår och min hud kommer bli fettig av allt fritösos, jag kommer ha sallad, lök och dressing i håret, jag kommer stinka och aldrig bli ren igen. Så sammanfattningsvis längtar jag till sommaren, men ändå inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback