Egypt

Jag är inne i något flow just nu. MEN!!! Jag måste sluta med dettaa för jag sitter oftast sent på kvällarna och ritar och det är ingen bra grej. Tur att uppsatsen inte tar stryk av det :) 
 
Min kamera har nästan glömts bort, men den här bloggen är ju inte bara till för att visa fotografier. Nej, nej! Det är alltid kul att visa upp någonting som man själv har skapat och bilden ni kommer få se nu är jag brutalt nöjd med.
 
Jag har alltid haft någon kärlek till Egypten. När jag var 12 reste jag med min mormor och morfar dit och jag har nog aldrig varit frälst i ett land som detta. Någon vacker dag reser jag tillbaka dit och förhoppningsvis älskar jag landet ännu mer. Jag var ju bara tolv år och kommer knappt ihåg allt.
 
Men en sak jag aldrig kommer glömma var den dag vi åkte till Giza för att se pyramiderna och sfinxen. Reseledaren sa att om någon var klaustrofobisk skulle denne undvika att gå in i en pyramid. Jag blev jätterädd så vi bestämde oss för att bara vara utanför. När vi åkte vidare med bussen ångrade jag mig... Men reseledaren sa att vi skulle besöka en till pyramid och då gick vi faktiskt ner i en. Jag är så glad att ha fått vara i en pyramid, men min dröm är att få gå in i den största nästan gång. Jag vill även åka till konungarnas dal för att se hur det ser ut där.
 
Vi var bara där i en vecka och självklart hinner man inte se allt. Om jag ska åka tillbaka vill jag stanna där i två veckor minst! Jag sparar ju mina pengar och förhoppningsvis blir det att resa dit om de egyptiska gudarna så vill.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback