Luleå du sköna

Hejsan!

Det var ett litet tag sedan och nu har jag tagit en två-dagars paus från ritplattan, egentligen allt haha. Har bara sett serier och filmer istället, men sånt kan behövas trots allt. Det börjar närma sig Umeå snart och jag hade väldigt gärna sett till att vara lite längre i Luleå för att hinna träffa människor som jag lovat mig själv att hälsa på. Men mitt val kom plötsligt och jag fick lite av en enorm hemlängtan till Umeå de senaste dagarna. Jag känner att Luleå har bjudit på mer än vad jag förväntat mig, men har nu insett att jag vill återvända till det vanliga. Jag kan ju aldrig tacka nej till mammas hemlagade mat och inte heller tacka nej till allt familjen erbjuder. Alla tidigare högtider som jag firat i Luleå har gett mig ångest och det är inget jag heller hållt inom mig, och det jag vill säga med detta är att denna vinter som jag spenderat i Luleå har jag inte alls haft lika stor ångest som tidigare. Riktigt skönt! Men nu är det dags för mig att ta tåget ner till Umeå och komma tillbaka på fötterna igen.

Det återstår en dag, och det är idag. Den ska jag spendera hos min familj under dagtid och sedan återvända till lilla byn kallad Rosvik för att äta sista middagen i Norrbotten tillsammans med min farmor och hennes stuvade makaroner. Efter det ska jag bara mysa tillsammans med mina katter och sedan sova ut, för imorgon blir det till att packa väskan tidigt, ta bussen in till Luleå och sedan hoppa på tåget tillsammans med David. Nu har Luleå bjudit på mer än jag önskade.

Tack och hej! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback