Mitt 2 0 1 2

Jo nu tänkte jag, när jag väl ligger i sängen och bara degar, att jag ska berätta lite granna i bilder om hur mitt 2012 har varit för mig.
 
J A N U A R I 
 
Året började med nyårsafton och det kändes som att 2012 skulle bli ett bra år! Jag började även ta fram min dammiga kamera och ville öka mitt intresse för foto och bloggen.
 

 
F E B R U A R I
 
Mitt intresse för foto blev större, men jag kunde fortfarande inte allt. Fick några modeller som ställde upp. Fortsatte med allt kalasande som vanligt och jag levde livet! Klippte lugg och blev mörkhårig igen. Fick intresse att sy egna kläder också.

 
M A R S
 
Intresset för foto var fortfarande kvar. Jag tog det jag hade, gjorde en egen reflexskärm med aluminiumfolie och gjorde en egen ljuskälla - bilden på Sara-Li längst ner visar att det ändå går att få fina bilder. Vann auktionen på tradera och hade mitt alldeles egna 50mm f/1,8 objektiv.
 

 
A P R I L
 
På något sätt har mina bilder från april hamnat på Davids dator, men det är för att min dator gick sönder och den var på lagning länge - vilket minskade mitt intresse för bloggen. Men jag fortsatte ändå redigera och fota bilder.
 

M A J
 
Då började det bli varmare och under maj månad förekom det väldigt många photoshoots utomhus. Min älskade Amanda kom upp på besök till Umeå och det var den bästa tiden under mitt 2012. Jag fotade även en del med Carolina och där fick jag även en av mina absolut bästa bilder jag tagit. Skolan fortsatte, men uppsatsen var seg. Partyhumöret var fortfarande på hög rulle, inte för mycket och inte för lite! Fick även hem min rc-6 fjärrutlösare vilket gjorde allt mycket roligare. Fick besked om att jag låg på första plats till en tvåa på 56 kvadrat för samma pris jag betalade för min etta (3800:-). Lyckligaste personen på länge! Det var så mycket som hände under maj så inte undra på att det var den bästa månaden i mitt liv. Jag skaffade även pumpen som hjälpte mig med min diabetes så oerhört mycket och på köpet fick jag även träffa underbara Anneli!
 

J U N I
 
Då var skolan över och det var dags för mig att pallra mig upp mot Luleå för att jobba och bo hemma hos familjen. Jag bodde först hos min pappa i Rosvik där även mina bebisar fick bo. Jag passade på att fota mig vid ställen som gav min en enorm nostalgikick. Nu var min lilla kamerautrustning komplett - Kamera, objektiv, fjärrutlösare, stativ och reflexskärm! Kidnappade min underbara mamma på hennes 50-årskalas och fotade henne bland blommorna. Fotade även Madelenes och Williams student.
 

J U L I
 
Det blev mindre bilder under juli och det berodde på att jag jobbade så pass mycket och även fortsatte skriva min uppsats som jag hade kvar. Det är inte roligt att skriva en uppsats som man inte har det minsta intresse av, dessutom var det sommar vilket inte gjorde mig alls glad. Bloggen, foton och symaskinen la jag på sidan för att ta mig igenom alla arbetspass under sommaren.
 

 
A U G U S T I
 
Mitt augusti var inte direkt det roligaste för min kamera. Istället fick jag ta mig an via mobiltelefonen istället och därmet sänka kvalitén lite i detta inlägg. Jag jobbade som vanligt - måndag, onsdag, fredag, söndag och dessutom ta mig an några extra pass. Jag jobbade tillsammans med Marie under Luleåkalaset (20:00-5:00) två dagar och det var riktigt roligt. Sista dagen på Luleåkalaset bestämde vi oss för att känna oss lite extra fina. Jag flyttade även in till min lägenhet!
 
 
 
S E P T E M B E R
 
Nu började skolan och äntligen var sommaren över. Jag bestämde mig självmant för att slopa uppsatsen och ta den senare (ska börja med den igen på måndag haha och egentligen slopar jag inte den. Jag byter bara ut en enda person och tadaa! Klart typ). Men det var något som inte kändes rätt. Jag slutade festa. Började fota ytterst lite, musiken var fortfarande med - men det var något som inte kändes rätt. D-vitaminbrist!!!
 

O K T O B E R
 
Skolan fortsatte och det var roligt, allting kändes bra men bristen på sol i somras fick mig till att bara hamna in i filmernas värld. Jag fotade lite hit och dit, sydde lite, spelade in musik, målade och allt annat kreativt - men det var inte helhjärtat.
 

N O V E M B E R
 
Allting var som vanligt, festade knappt och hade hittills (även nu dessutom) bara haft två enstaka fester i min lägenhet. Fortfarande halvhjärtat, men allting var ändå underbart när jag hängde tillsammans med David. Hälsade även på Amanda i Norge och det var en resa för sig, ojoj. Vi får se om det kanske blir Norge till sommaren, vem vet?! ;)
 

D E C E M B E R
 
Jag fick lite mer jobb från Heja Eventbyrå och det var jätteroligt. Jag åkte dessutom upp till Luleå tillsammans med Amanda (Nisse) och Amanda (Mr P) för att göra min sjunde tatuering. Stannade i Luleå i en vecka, jobbade i Luleå i en vecka och därefter åkte jag upp till Luleå under julen. Gjorde även klar min skiva med egenskrivna låtar! Tog ner min konståkningsklänning och fotade julklappar :)
 

 
 
Detta var mitt 2012. Imorgon dyker det upp bilder från nyårsafton hära. Nu ska jag se till att ta tag i saker. Uppsatsen, sy, måla, skriva musik, rita med min ritplatta, söka jobb, söka praktik, städa, David ska flytta in, kämpa med Pollys diet haha, börja cykla, se till att gymmet på flintvägen blir användbart så jag kan börja träna, plugga, fota, fortsätta skriva i min dagbok (2005-...)! JA ALLT! Nu ska jag se till att 2013 blir ett roligt år, vara optimistisk ändå och ta varje dag som det kommer, även fast detta låter sjukt smörigt. Ha det! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback