Resan - dag 2

Ojoj nu är klockan 8:00 och hemma i Sverige är den bara 2:00 på natten. Resan från Sverige till Hong Kong har inte varit den lättaste må jag säga... Från Sverige till Frankfurt var det absolut nemas problemas och när vi väl var framme var vi rent sagt döda. Käkade på McDonalds och hade då fyra timmar att döda. Sen gick vi runt på flygplatsen och sniffade på olika parfymer. Två timmar tills planet skulle gå satte vi oss ner och tog en kaffe precis utanför gaten. En timme kvar och vi vandrade in, de kollade väskorna och självklart provade de om mina insulinsprutor och hittade en liten body lotion. Sen gick vi till gate E2, och jag tänkte sätta mig ner. Då sa Amanda "alltså... Det är ju nu en halvtimme kvar tills planet går och det är inte en enda kotte här!" Vi kontaktade personalen och de sa att vi var i fel gate. PANIIIK! Som tur var var gaten bredvid, men vi var tvungna att gå igenom kontrollen en gång till. Vi kutade och hann precis! Adrenalinet forsade och vi satte oss i lugn och ro på våra platser. Flygresan på tio timmar gick hur snbbt som helst, men vad tusan - det är ju Amanda jag reser med! Personalen var huuur trevliga som helst och nu är vi i Hong Kong och väntar på det sista planet till Bali! Riktigt spännande, för snart börjar äventyret :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback