Resan - dag 3

Äntligen har vi anlänt till Indonesien. jag börjar med att uppdatera om gårdagen. Jag var så sjukt svettig när vi väntade på att få komma ut från flygplatsen. Saken var ju den att mitt pass inte var giltigt och det upptäckte jag dagen innan jag skulle med flyget till Sthlm! Så jag fick helt enkelt ett provisoriskt pass och kunde inte slappna av förrän jag fick gå igenom kontrollen i landet. Jag och Amanda mötte upp hennes syster Pytti och svettigt värrre tog vi oss till vårt hotell mitt i smeten i Kuta på Bali. Vi tog et lugnt och lite senare satt vi på altanen och drack lite cider o öl. Vi förstod inte att vi verkligen var där, och jag kan fortfarande inte förstå det! Vi tog på oss våra SHM tröjor och kände oss awesome (dock för svettigt med de tröjorna!). Sen gick vi ut och såg hur utelivet var, men det var ganska så dött faktiskt
 
6:45 var vi redo med väskorna för att ta oss till båthamnen. Två timmars båtresa och vi var framme på ön Gili Trawangan. Jag måste säga att det är den bästa utomlandsupplevelsen jag varit med om. Världens finaste ö, lokalbefolkningen är helt fantastiska. Jag kände verkligen att alla bekymmer man har är borta. Här cyklar folk och det snabbaste färdsättet är att åka med häst och kärra (inga bilar eller mopeder alltså). Denna ö kommer förändra mitt liv. Vi kände ingen stress över att pressa i solen så vi bara njöt av att sitta och titta på när Pitty blev filmad till en musikvideo som några av hennes vänner gör just nu. Sen har vi sovit i några timmar och ätit middag för 2 kronor (GOTT!). Nu ska vi se vad Gilis uteställen har att erbjuda, det kommer vara hur häftigt som helst för ingen här verkar bry sig om något. Allting är så chill och det spelas bara reggae-musik i högtalarna.
 
JAG ÄLSKAR GILI!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback