Det börjar bli till verklighet

Ja ni, nu börjar det hända saker här. Allt blir bara mer och mer verkligt gällande framtiden och den smyger sig sakta fram. Idag på skolan har jag bara längtat hem så jag skulle kunna få sitta framför datorn och fortsätta med mitt cv etc. Det finns ju såklart några saker som fattas för att jag ska känna mig säker, alltså inte bara sitta hemma och måla på som jag gör. Jag researchar och följer nu massvis med hemsidor som fokuserar på grafisk design och illustrationer.
 
Två projekt:
  1. Det viktigaste är ju såklart erfarenhet och det har jag nu idag sett till att jag ska få inom en snar framtid. Jag pratade med min väldigt nära vän, hennes kille brygger öl och jag ska nu samarbeta med honom och designa etiketterna till ölen - riktigt roligt projekt. Sen ska vi självklart se till att de ska hamna på flaskorna dessutom!
  2. Idag ringde jag även till mitt gamla jobb uppe i Luleå och pratade med platschefen om att jag vill samarbeta med dom. Så till jul kommer jag åka upp till Luleå och designa nya affisher till Korvgubben! WOHO! Efter att jag har designat deras nya affisher ska jag se till att de går till tryck och hamnar på varje enhet i Luleå och förhoppningsvis i Skellefteå också.
Wow, det är nu jag börjar inse att allting börjar bli till verklighet. Dessa två "jobb" gör jag ju idellt. Jag har ju inget eget företag och kan därmed inte få betalt, men det gör inget för just nu gör jag vad som helst för att få erfarenhet och därmed en lite större chans att hitta en bra praktikplats. 
 
Nog med allt detta snack och "uppe-i-det-blå"-Mikaela. Jag har ritat med ritplattan ikväll och faktiskt ritat av mig själv. En i svart-vitt och en i färg. Vilken gillar ni bäst? Kommentera gärna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback