Geektown

Ursäkta lilla blogg för att jag aldrig uppdaterar. Det har varit riktigt hektiskt fram tills ungefär nu. För en vecka sedan lämnade jag Umeå stad och flyttade tillbaka hem till min kära mor. I torsdags var första dagen på min praktik och jag kan ju säga redan nu att dessa tio veckor kommer ta slut snabbt som blixten.
 
Vart praktiserar jag?
Jag praktiserar på en kommunikationsbyrå som heter Geektown i Luleå. Det är tre tjejer som äger företaget och just nu är jag 1/4 av Geektown när jag praktiserar där. Hur najs som helst när det inte är något storföretag eftersom jag känner mig inte som "den där praktikanten". Vi har utsikt mot den blåa kranen (alltså mitt inne i stan!)
 
Vad gör jag då under dagarna?
Ja jag har precis installerat min lilla arbetsplats idag. Jag går på massvis med möten och träffar spännande och intressanta personer varje dag. Jag sitter framför datorn och leker med illustrator, photoshop och indesign. Jag kommer på olika kreativa idéer och fotograferar. Idag tex har vi besökt Facebook-hallen (vilket inte många gör) och även skrivit under sekretessavtalet (bilden som bjuds på längst ner). 
 
Hur känns det då att inte bo i Umeå längre?
Jo det känns faktiskt bra. Jag kommer ju åka ner med jämna mellanrum så det kommer inte kännas som att jag bor i Luleå. Det värsta som jag oroade mig över var att sakna Max och katterna vilket resulterade i att fredagen, lördagen, söndagen, måndagen och tisdagen förra veckan sov jag över hos honom för att jag ville passa på att få vara med honom och kissarna så länge som möjligt. Nästa helg kommer jag mest troligtvis ta tåget ner till Umeå <3
 
Vill bara tillägga att jag SKA försöka uppdatera så mycket som det går, har fullt upp med träning och praktiken då (som är från 9-17 mån-fre). Mamma har bjudit mig på gymkort på Sensia så nu tränar jag för fullt för att få drömkroppen inför denna sommar och speciellt inför TOMORROWLAND 2014 <3<3<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback