Mörkret gör en lite trött och slö

Hejsan! Idag har jag arbetat från 6-14 och är rätt så död som vanligt. Man brukar ju vilja hitta på saker när man har mycket tid kvar resten av dagen men ärligt talat orkar jag inget dessa dagar. Har redan somnat på soffan och känner mig inte det minsta piggare av det. Jag skyller på mörkret och det stormiga vädret. 
 
Jag vill ju hitta på saker men det är så svårt att hitta motivationen och inspirationen när det enda man orkar göra är att hålla ögonen öppna under kvällarna. Tränar såklart men annars är det inte mycket produktivitet här i hemmet. Har faktiskt gjort lite naglar på vänner vilket är bra för annars hade man grävt ner sig under täcket och legat där tills nästa morgon.
 
Här är bilder på Rebeckas naglar som jag gjorde för två veckor sedan då hon ville vara fin inför sin utomlandsresa till Egypten. Vi testade oss fram med många olika designer bland annat med guldiga "striping tapes". Tog ju lång tid och så men man lär sig ju med tiden.
 
 
Här nedan ser ni faktiskt på min arbetskompis Amys nya naglar som hon fick i födelsedaspresent av mig. Ska på hennes fest nu på fredag och temat är glitter. Hon ville inte ha för mycket glitter heller så vi körde på rosa glitter på ringfingrarna och sen milky white på resten. Jag tänkte köra på fransk manikyr på de vita först men det blev lite stressigt då Amy skulle till jobbet. 
 
 
 
Jag har sedan tidigare bara kört på att limma dit tippar som förlängning men fick faktiskt prova på min kära pojkvän som ställde upp för mig igårkväll. Glittret kommer jag ha på nyår fast utblandat med lite mera svart glitter :) Jag använde formar som är som klistermärken som man sätter fast på fingret och målar sedan dit en tipp med gel, härdar i lampan och sen är det bara att ta bort formen och vipps har man en förlängd nagel (visar hur det funkar genom en lånad bild från typ Google så ni förstår). Det gick ju hur bra som helst och snabbt dessutom! Kommer aldrig mera limma dit tippar på folk :) 
 
 
Kan väl i samma veva bjuda på hur mina naglar ser ut just nu för tillfället. Jag experimenterar fortfarande genom att hitta nya grundfärger som är täckande. Dock svårt när man inte har något diplom och kan köpa de där riktigt bra grejerna som bara utbildade nagelterapeuter får köpa. Gör ju som mest på mig själv bara för att spara in massa pengar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback