Stockholmsresan

Hej, jag har i tre veckors tid tänkt ta och redigera dom där bilderna som togs i Stockholm men har ju som skjutit upp på det hela tiden haha. Men nu när jag äntligen är ledig fredag, lördag OCH söndag känner jag lugnet och kan passa på att äntligen uppdatera på min lilla blogg :) Det har såklart hänt massvis med saker under dessa tre veckor sen senast och detta inlägg får fokuseras på själva Stockholmsresan.
 
Jag och Max bestämde ju oss för att åka tåg ner och flyg upp eftersom det var det billigaste alternativet för oss då Max inte längre kan åka med ungdomsbiljett då han är över 26 år. Så klockan 23 tog jag bussen till Max inne i stan, öppnar sedan hans dörr och ser honom sovandes i sin säng (tåget går om 50 min). Jag blir som vanligt stressad men såklart är allt lugnt. Vi tar med oss alla saker och promenerar till tåget. Allt går bra förutom att i vår hytt sov det redan två personer vilket gjorde att allt blev så stelt. Men vi somnade till slut och tydligen sov Max som en stock medan jag vaknade upp några gånge under nattens gång.
 
Väl framme i Stokholm hittade vi lätt till hotellet vilket faktiskt var helt fantastiskt. En tvärgata nedanför drottninggatan, super fräscht, modernt och billigt! Har nu som inga direkta bilder på rummet förutom på mobilen så ni får nöja er med en sn bild också.
 
Ja senare samma dag (fredag) hälsade vi även på min moster på Söder och gick sedan en stund på stan. Sen blev det dags för middag och vi hittade väl ett okej ställe med okej mat. Hur som helst var det bara mysigt att få äta Filet Mignon tillsammans med min älskling. Efter det tog vi tunnelbanan tillbaka till Söder och mötte upp min kusin André och några av hans vänner på en pub. Vi satt där ett litet tag innan jag ville åka tillbaka hem till hotellet.
 
Dagen efter gick vi ytterligare runt på stan men jag hittade knappt något att inhandla. Vi nöjer oss även med att äta Subway-mackor till middag då jag hade några roliga rabattkuponger i min plånbok. Lägger upp en liten på instagram och efter någo timme ringer Minica mig. Hon säger att hon och vår gemensamme vän Viktor också är i Stockholm denna helg. Alltså vad är oddsen?!
 
Jag och Max tar då tunnelbanan till en liten förfest som vi blev bjudna på av Minicas gamla klasskompis på universitet (jag hängde väl en hel del med deras klass tidigare). Häftig lägenhet, trevlig snack och sen bar det vidare iväg mot spelningen och de andra åkte vidare mot något annat uteställe. Jag och Max hade hört att Odesza skulle spela vid midnatt så vi var ju riktigt tidiga som var framme vid 23:15. Men när vi kom in geom porten hörde vi deras musik spela. ÅH NEJ, vi hade missat en kvart av deras spelning. Inte nog med det var vi tvungen att stå i baren för att kunna köpa garderobsbiljett då ingen av oss hade kontanter på oss.
 
När allt är klart står vi lite längre bak och bara njuter av musiken. Vi står lite längre fram och håller om varandra och njuter ännu mer. Efter att Odesza hade spelat klart inväntade vi på att Slow Magic skulle spela. Åh vilken häftig show. Underbar kväll. Sen åkte vi hem och somnade gott innan vi skulle ta oss till arlanda och flyga hem.
 
Vilken helg! Här får ni se den i bilder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback