Numero åtta

Nu har jag äntligen efter ett och ett halvt år fått den på min kropp. Jag pratar såklart om tatuering nummer åtta! Jag lät faktiskt tatueraren, som för övrigt heter Anders och jobbar på Port Royal Tattoo i Holmsund, få bestämma allting. Det är ju trots allt hans jobb och han hade ritat väldens häftigaste skiss! Ja hade tänkt mig två roser och ett fickur emellan dem, men det han gjorde var helt fantastiskt. Jag satt där i fyra timmar och klagade inte en enda gång. Jag höll mig cool och tiden gick så otroligt fort. Jag tittade knappt på tatueringen under tiden som den gjordes och det är ju ett tips om man vill att den ska bli färdig snabbare.
 
När Anders var klar med tatueringen ställde jag mig upp för snabbt och kände genast hur blodet försvann i hela huvudet. Jag hade ju legat ner i 2,5 timme och sen vipps ställa sig upp är väl ingen bra kombo. Så jag stod där och kände hur hörseln snabbt försvann. Fick ligga ner ett tag och sen blev allting jättebra. Efter fyra timmar var min tatuering klar och den gick på 4K. 
 
Denna tatuering har jag haft i mina tankar i som sagt 1,5 år och nu ska jag såklart berätta varför den betyder så otroligt mycket för mig. Som ni ser nedan på de sista bilderna är det en klocka som är ställd på 9:50, tio i tio alltså. Det var då mitt liv förändrades. Det var då den 9:e maj 2000 som min underbara bror kom till världen. Jag älskar honom så ofantligt mycket och denna tatuering är till honom.
 
Jag åkte till Holmsund tillsammans med Sara som också skulle tatuera sig (hos Sebastian som har gått i min klass 1:an till 6:an faktiskt!) men det var ett så stort projekt så hon ska lägga sig på bordet den 14:e mars istället och då ska jag såklart följa med henne dit :) Nog snackat, nu får ni se både finbilder från storkameran och kassa mobilbilder som visar hur min tatuering ser ut hihi
 
 

Kommentarer
Hanna säger:

Snyyyyggt :) Har tatueringstid om 3 månader för tatuering nr3. Längtar!

Svar: Tackar! Så roligt, tiden bara rinner förbi och helt plötsligt har du en tatuering där :)
Mikaela Sandström

2014-02-28 | 00:14:12
Bloggadress: http://haannae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback