En fullspäckad dag

Nämen hejsan på er! Tänkte för det första berätta att jag har nu äntligen tagit mig tid till att ändra texten så att ni för en gångs skull kan läsa det jag skriver här på bloggen. Har fått en del klagomål och jag förstod det själv när jag gjorde om designen för ett bra tag sedan. Nu när uppsatsen är inlämnad har jag banne mig tid till att göra lite roligare saker.
 
1. Jag kan fortfarande inte förstå att jag inte har någonting hängandes på mina axlar denna helg. Visst måste jag läsa min klasskompis uppsats inför opponeringen på fredag, men lite ledighet borde man ju få! 
 
2. Igår spenderade jag kvällen tillsammans med Max. Vi gick ut och åt kinamat på ett ställe jag aldrig har varit på. Riktigt kul att fortfarande vara på ställen man aldrig upptäckt sen jag flyttade hit för fyra år sedan. Har alltså sovit över hos honom inne i stan
 
3. Det är riktigt najs att Max bor mitt inne i smeten. 100 meter och du är framme på Vasaplan. Man underskattar mer och mer efter varje gång man hänger hos honom men så fort man åker hem inser man hur bra den killen bor. I alla fall, min plan för idag är att äntligen få gå runt på stan. Mitt mål är att bara få gå runt där och njuta av att inte längre isolera sig hemma på grund av allt uppsats-plugg. Jag har då inte tänkt inhandla några nya kläder eftersom jag ska försöka spara så mycket pengar som möjligt.
 
4. Spara pengar. Ja du hörde rätt. Mikaela Sandström sparar pengar! 4000 svenska riksdaler åker direkt till mammas konto efter att jag har fått lönen. Till sommaren kommer jag alltså ha ca 26 000 kronor + 10 000 som jag har sparat sedan förra julen + pengar från denna jul. Nu på söndag kommer man kunna registrera sig inför Tomorrowland och jag längtar så in i tusan tills jag får åka iväg och skutta runt med världens fetaste leende medan man lyssnar på musik som får ens hjärta att slå några extra slag i minuten.
 
5. Idag klockan 16 ska jag och Max åka till hans mormor och jag kommer alltså få träffa henne, hans mamma och bröder för första gången någonsin. Lite nervös är man ju alltid men jag har verkligen sett fram emot detta! :)
 
6. På kvällen kommer jag, Max, Sara och Micke (förhoppningsvis följer alla med) till Minicas "födelsedagsfest". Jag tror nog att jag och Max kommer ta med oss skumpan som han hade inhandlat till nyår men som inte blev av för att han fick världens feber och förkylning :( I alla fall så är det ju ett klockrent tillfälle att poppa skumpan nu när min uppsats är inskickad!
 
7. Jag hade ju lovat er att inte skriva så mycket för jag vet att det är sjukt jobbigt att läsa en lång text. Därför kommer jag nu bjuda på en illustration som jag ritade igår. Denna gång försökte jag att måla mer än bara ansikten och axlar! Vad tycks?
 
HEJSVEJS! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback