Varför inte testa?

Ja som ni vet tar jag snart min examen men jag känner mig långt ifrån färdig med min utbildning. Jag kommer inte kunna gå ut med en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap och säga att jag är en grafisk formgivare/art director eftersom det är en för bred utbildning som mestadels är teoretisk. Jag ångrar ingenting med mitt val av program eftersom jag dels inte ens visste vad jag ville bli när jag började och även att jag har mycket mer teoretiska kunskaper tack vare detta program.
 
Som sagt är jag 110% fast besluten över vad jag vill arbeta med och inget kan stoppa mig, verkligen INGET! Så nu ställer jag mig frågan - varför inte testa göra arbetsprover och få se om man lyckas ta sig in på Berghs skola i Stockholm. Jag har ju ingenting att förlora och är det så att det skiter sig så är det meningen att jag ska göra andra saker med mitt liv. 
 
Jag vill ju flytta till Norge och tjäna ihop massvis med pengar och leva lite innan jag söker ett riktigt jobb, men jag kommer ångra mig om jag inte testar skicka in mina arbetsprover till Berghs. Så här har ni nu min första dag som jag börjar med dessa arbetsprover och det kommer inte bli klart på en enda dag. Jag ska göra det så perfekt som möjligt och verkligen kämpa för det jag brinner för.
 
Jag har nog aldrig varit så säker förut och jag har aldrig kämpat så här mycket i mitt liv för mitt mål. Här har ni en riktigt hungrig Mikaela som sitter dagarna in och ut och försöker lära sig så mycket som möjligt genom att titta på massvis med youtube-filmer och internetsidor som ger mig inspiration. Det bästa är ju att det är så roligt att lära sig allt, jag trodde verkligen inte att jag skulle vilja plugga frivilligt på min fritid men när man brinner för det så oerhört mycket är det svårt att låta bli. Jag är hungrig!
 
 

Kommentarer
Lovisa Leijonklo säger:

Inspirerande mickan! Kännes samma. Nöjd med mitt val av mkv men känner mig inte heller klar för att jobba som ad eller liknande! Känner också för att läsa vidare men inte direkt! Kul att se var vi hamnar ;) lycka till med arbetsproverna!

2014-02-19 | 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback