Vid den här tiden brukar jag sova

Alltså jag har nog inte vaknat innan klockan 9 på flera månader. Jag är precis i slutet av uppsatsmomentet och det är bara en dag kvar tills jag får mitt betyg. Idag vaknade jag 9, stressade som en galning för att hinna sminka mig och fixa mitt hår innan bussen gick 9:29 och jag hann! Jag var på två stycken uppsatsseminarier idag på skolan eftersom man måste vara med på två stycken valfria + ett seminarie för sin egen uppsats + ett seminarie där jag ska opponera på en annans.
 
Nu är det inte länge kvar tills jag äntligen får börja på Designhögskolan och kämpa vidare med studierna. Nu är det inte länge kvar tills jag tar min kandidatexamen. Det känns ganska så overkligt, sen är jag "arbetslös" (har ju Ica och Heja kvar men, ja ni förstår vad jag menar!). Fick svar från en kommunikationsbyrå och ska hälsa på nästa fredag. Jag kunde inte tro på långa vägar att jag eventuellt kommer få praktisera i... LULEÅ! (Vickan du blir väl överlycklig nu?! ;D hihi ) Shit ifall jag får praktikplatsen hos byrån kommer jag flytta tillbaka hem till min familj igen. Sjukt alltså! Få mat på bordet, kunna tvätta när man vill, slippa betala hyra (kanske lite hyra till familjen som låter mig få bo under deras tak såklart, men betydligt mindre än i Umeå i alla fall).
 
Nu har jag ju såklart inte fått någonting bekräftat men OM jag får platsen så kommer jag sakna Max så oerhört mycket. Men det är ju inte så långt mellan städerna plus att det finns lediga helger framför mig. Tio veckor går fort och vipps så har man sin examen. Nu ska jag ta bussen från skolan till min lilla älsklingsplutt och eventuellt väcka honom för han jobbade i natt. Sen blir det att ta tag i det sista inför opponeringen imorgon och efter det förbereda mig inför min jobbhelg! Btw så hälsar min pappa på hos mig och på lördag kommer han få träffa Max för första gången någonsin :D Herrå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback