22 dagar kvar

Hejsan svejsan! Har inge jobb imorgon så jag gör en sen uppdatering här på bloggen. Bättre sent än aldrig hörrni! Ja vad har lilla jag gjort idag då?
 
Igår efter jobbet var jag på bio tillsammans med Max och sen sov vi hemma hos mig.  Vi vaknade rätt så sent idag, kring 12 ungefär, men så går det när man har persienner och en svart hissgardin som gör att det blir i princip kolsvart i sovrummet. Lämnade tillbaka bilen som vi fått låna några veckor av Maxs pappa. Gjorde frukost/lunch/tidigt middag hos Max inne i stan och efter att han cyklade iväg mot jobbet tog jag mig en sväng till Ohlssons tyger. Hittade två stuvbitar som jag tänkt sy till små linnen inför Tomorrowland. Detta kostar mig endast 35 kronor för båda dessutom! Nu gäller det bara att sy haha. 
 
Jag har lite andra tyger hemma hos mig också så jag tog fram symaskinen och tog tag i att sy min första crop top. Jag älskar crop tops, speciellt när man har på sig shorts med hög midja. Så jag tog fram en top från H&M, lite bakplåtspapper och gjorde mig ett mönster att utgå ifrån. Sen var det bara att sy, sy och sy. Det går ju oerhört snabbt att sy en crop top när det inte ska vara några ärmar eller andra krångligheter med designen. Allt man behöver är bara små tygbitar som knappt kostar något och vipps har man en fin top.
 
Det lila tyget blev ett inpulsköp och jag funderar om jag ens kommer ha på mig den där mönstret är rätt så vågat. Det känns ju rätt så hippie men jag tror det kan passa riktigt bra tillsammans med ett par svarta shorts :) Bjuder på några mobilbilder eftersom mitt minneskort till kameran är trasigt (inväntar ett nytt med posten). 
 
Bara 22 dagar kvar till TOMORROWLAND och under tiden jag sydde min första crop top kan jag ju säga att det dök upp några fjärilar som pirrade i min mage. Jag kan ju varna er redan nu att bloggen i princip kommer handla om mina förberedelser inför Tomorrowland (plus resan utomlands med pappa, om den blir av). TAGGAAAA!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback