Fransar

Hej igen, tänkte att jag inte kan låta er få vänta i två veckor till tills nästa inlägg dyker upp. I förrgår var jag ledig från jobbet och jag spenderade min förmiddag med att göra en sak som jag faktiskt inte har nämnt för många.
 
Ni vet ju att jag gör naglar på mig själv och har lärt mig massor genom att träna på, ja mig själv helt enkelt. Efter lite övning har jag gjort naglar på andra, men inte ofta. I vintras blev jag riktigt sugen på att lära mig göra fransförlängning på andra och läste väldigt mycket om det. Jag kollade efter utbildningar och så men efter ett tag lades det på is eftersom jag inte hade råd vid tillfället/hade andra saker att spendera pengar på.
 
Då jag är väldigt noggrann med hygien och övrigt är mina närmsta kompisar villiga att vara testpersoner. En av mina vänner som är utbildad fransstylist sa till mig att jag skulle kunna greja det om hon visade mig hur man gör. Efter att ha sett väldigt många videos + diskuterat med andra fransstylister om tips testade jag för andra gången att göra fransar just igår. Första gången hade jag ett limm som aldrig verkade torka och fransarna for av dag 2 eller 3.
 
Denna gång hade jag nytt lim och nya tjockare fransar. Testpersonen var Rebecka och här får ni se några bilder på resultatet. Nu återstår det att se om dessa fransar håller längre än tre dagar, men min magkänsla säger att de kommer hålla ett tag till :D Vi gjorde väldigt diskreta fransar som inte var sådär jättelånga. När vi fyller på med lite fransar kanske vi väljer att köra en längre storlek, vem vet? :)
 
Hoppas ni har en riktigt trevlig helg, själv ska man arbeta som vanligt under dessa löningshelger dessutom. Ha det bra! :)
 
Före: 
 
Efter:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback