Gör om gör rätt - Tomorrowland 2015

Ja den 24:e januari, alltså nästa lördag, släpps Global Journey-biljetterna till Tomorrowland och när det är så kort tid kvar är det såklart bara det enda jag kan tänka på för tillfället. Så jag tänker att ytterligare ett till litet inlägg om den där fantastiska festivalen inte vore så dumt att lägga ut.
 
Jag och Max tränade en kväll och då frågade jag honom om det fanns något som han skulle vilja göra där på Tomorrowland som man missade förra gången. Med den frågan började jag tänka ut några punkter med vilka saker jag skulle vilja hinna med att göra om/ändra på/prova på något nytt (om vi nu får tag på dom där biljetterna såklart, man vet aldrig!). 
 
1. Lära mig tycka om öl innan jag sätter mig på partyflyget för det enda som säljs där och på festivalen är i princip... öl. Jag försökte förra gången men det var nog en aning för tidigt för lilla jag att börja dricka ölen där vid 11:00. Men nästa gång ska jag vara extremt förberedd!  
 
2. Ta med mig mindre kläder nästa gång men satsa på att få med mig ett gasolkök så att man kan få laga sin egen mat och spara ihop pengar. Tänk så mycket gott det finns - nudlar, potatispulvermos, dillkött you name it. Även en fläkt åker med då vi har tillgång till el till vårt tält (om det nu blir tältet). Jag ska även satsa på att hela gruppen ska ta med sig några roliga kostymer som vi kan gå runt i. En annan sak som åker med är massvis med floral crowns, Gud hittar inte ordet på svenska så ni får nöja er med engelska. 
 
3. Sluta göra till mig när jag ska fota mig själv. Det finns inte en enda seriös bild på mig när jag själv håller i kameran. Nummer ett - efter många försök i månaders tid inser jag att det inte går att fota sig själv med den där kameran utan att man ska se ut som "hej kom och hjälp mig". Nummer två - jag har hittat lösningen. Jag ska köpa en selfie-pinne/ liknande pinne där min kamera kan skruvas fast på och försöka få tag på en fjärrkontroll till kameran. Då ser man inte knäpp ut och då blir säkerligen vinkeln bättre vilket resulterar i att man ser ut som en filmstjärna - tadaa! Kan ju bjuda på mina tappra försök att bli snygg på bild, men som inser i sista stunden att det är lika att göra till sig.
 
4. Gå till området betydligt mycket tidigare än förra året (alla dagar). Jag vill stå i kö till området på fredagen och se öppningsceremonin. Jag vill kunna ligga på gräsmattan och se över vattnet. Jag vill gå runt och upptäcka alla scener i tid. Jag vill kunna köpa lite souvenier som man kan ta med sig hem också :)
 
5. Jag vill stå närmre scenen. Tidigare brukade vi oftast stå i något hörn och ytterst sällan befinna oss nära scenen. Framför allt vill jag stå nära mainstage detta år. Vi höll oss till i mitten på kullen hela tiden vilket var skönt på dagarna då man kunde sitta ner i sluttningen och sedan se all ljusshow på kvällen. Men det tråkiga var precis vid tillfället då solen går ner. Det är då man ska ställa sig lite närmre scenen. Jag illustrerar fint med en liten pil här på den andra bilden här nedan.
 
6. Vi måste ju ta en gruppbild framför mainstage. Hallå, tänk att vi missade att stå upp allihopa och fota oss framför mainstage, hur dumma får man vara? Men det är ju lätt att vara efterklok. Nåja, gör om gör rätt! En annan sak är att jag borde ha fotat mer med min mobil. Fast det är ju lite svårt att fokusera på att fota med kameran också, samt att filma så mycket som det går. 
 
7. Se fler artister. Jag vill gå in i flera tält och inte veta vem eller vilka det är som spelar. Jag vill hinna med att se alla som jag skrivit upp att jag vill se (förra året missade vi en del stora artister som vi ville se). Ska Diplo spela i sitt tält igen detta år kommer jag aldrig i livet att missa det. Det var sjukt häftigt förra sommaren!
 
8. Jag vill försöka stå upp mer och verkligen dansa. Jag ska strunta i om svetten rinner, jag ska dansa! Förra året var man riktigt slö och satt ner ungefär såhär ända fram tills alla andra började stå upp. Dåligt!! Tränar ju för fullt nu med Max och vi ska vara så fit inför detta i sommar. Taggad något!
 
9. Jag vill njuta mer av ögonblicket. När jag var på Tomorrowland var jag i ett lyckorus. Vissa stunder var väl kanske mindre roliga och det är just dessa stunder som jag vill stanna upp och tänka på att jag faktiskt befinner mig på denna fantastiska festival. Jag vill också faktiskt lära känna nya människor för det gjorde vi aldrig förra året, vi var som fast i våran lilla bubbla på 10 pers. Jag vill ha ett mer öppet sinne så att säga och göra detta till ytterligare ett minne för livet :) :)
 
 

Kommentarer
Sanna säger:

Hejhej, visst arbetar du på ica?

Om man har en kassatjänst, sitter man BARA i kassan då? Ska på arbetsintervju på fredag på ica maxi solna och är rädd att jag kommer DÖ av att sitta 8 h om dagen och säga "var det bra så? Kvitto?"... Hade gärna jobbat med varuplock också. hur funkar det? Kan du berätta hur din tjänst ser ut och en vanlig dag? Eller minns jag helt fel, du kanske inte arbetar på ica? hahaxD

Älskar din blogg :D Uppdatera gärna mer, fina bilder, grafarbeten och naglar!!!

Svar: Hej, ja visst jobbar jag på Ica :) Jag kan som inte lova hur det är på andra Maxin runt om i Sverige men på vårt Maxi sitter man inte i en och samma kassa i mer än 2h i sträck. Så du kan nog vara lugn hehe. Det finns väldigt mycket att göra nära man har kassatjänst. 1 - du sitter i flera olika kassor per dag 2 - du har hand om självscanningen (och det kan jag säga dig att ditt arbete blir mycket varierande) 3 - du kan han hand om tobaksskåpen och medicinskåpen 4 - man kan i efterhand börja lära sig kundtjänst eller fastfood
Mitt schema jag har för tillfället är uppdelat i två veckor och som sen börjar om igen. Jag har valt att bli en av de som har ett större schema med fastfooden eftersom jag gillar att vara där och dela ut korv till hungriga kunder. Vissa dagar är jag endast i fastfooden medan andra dagar är jag endast i kassalinjen.

Jag kan förklara en helt vanlig fredag som jag har.
11-12 öppnar jag Minihuset och leker med barnen som deras föräldrar lämnar in.
12-12:30 är jag i självscanningen och hjälper kunder som tex får avstämningar, inte har kunnat scanna in vissa varor, att hitta lösningar till olika prisfel osv - listan är oändlig i själscanningen.
12:30-13:00 Rast
13:00-13:30 sitter jag i 3:ans kortkassa
13:30-14:00 SS (självscanningen)
14:00-15:00 sitter jag igen i 3:ans kassa
15:00-15:30 Rast
16:00-19:00 Sitter jag i 8:ans kassa
18:00-18:30 i SS
18:30-19:00 är jag rastavlösare i Fastfooden

Du behöver inte oroa dig, det finns så många möjligheter där på Maxi! Jag brukar även få vara ute på golvet och till med att plocka upp varor.

Tack så mycket, jag måste verkligen försöka ta tag i att uppdatera oftare. Tittade tillbaka igår på bloggen och inser att jag måste ta fram min fina kamera och fota mera, jag var ju så duktig då haha. Men snart blir det ju ljusare ute och då hittar man inspirationen igen :)
Mikaela Sandström

2015-01-17 | 16:43:23
Sanna säger:

Tack för svaret ovan! Har nu någon mail? Skulle uppskatta om jag fick bolla lite lite mer med dig om jobbet! Vore sååååå snällt. Lättare att skriva mail också än via kommentarer ;)

Svar: Ingen orsak! Jo min mail är [email protected] :)
Mikaela Sandström

2015-01-18 | 11:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback