Brännbollsyran 2015

Hejsan allesammans! Snart är denna helg över och den tar ju självklart slut allt för snabbt. Två dagars ledighet och snart tillbaka till arbete, men det gör inget för jag har som jag sagt tidigare mycket att se fram emot.

Denna helg var det den årliga Brännbollsyran och självklart har man införskaffat sig två dagars festivalpass. Förra året köpte jag och Max bara för en dag och ångrade oss lite att vi inte köpte för två. Fredagen var det inte så värst speciella artister som jag ville se så vi åkte dit rätt sent och såg endast Afrojack som spelade i slutet. Jag jobbade till 15:30 på fredagen, kom hem och var helst slut av allt arbete. Sov i två timmar och sen hängde med några kompisar inne i stan.

På lördagen vaknade jag vid 11, cyklade till Maxi och köpte en kylbag och lite fler  grejer till middagen. Jag och Max cyklade sen till ängarna där folk spelade brännbollen och mötte upp Rebecka och Petter. Härligt väder men jag frös ganska mycket. Vid 17:30 cyklade vi alla till en kompis som bor ganska nära där festivalen häll hus. Där grillade vi alla tillsammans och verkligen njöt av att solen var framme för en gångs skull. 

Det slutade åter med att vi bara såg det sista bandet spela och det var lite tråkigt men jag känner att "vad tusan, jag hinner se många på Tomorrowland". Vi såg då Dvbbs (uttalas Dubbs) och jag tyckte dom spelade sjukt bra musik haha! 

Tyvärr hände det en liten olycka dr i publikmassan. Svenska människor är helt vårdslösa när det kommer till festivaler och publikmassor. Alla bara tränger sig, trycker en åt alla sidor och håll, ingen respekt. På Tomorrowland har man en meters space mellan sig själv och alla andra. I alla fall armbågade en kille mig, Max tryckte iväg honom och sen fick han själv en smäll på ögat.. Och inte nog med det, killen lyckades också träffa Rebeckas öga. Trisst sånt där!

Här kommer massor av bilder från min helg. Så ni vet skriver jag detta från telefonen och orkar inte söka efter stavfel just nu och såklart bjuds det då bara på fantastiska mobilbilder som jag inte orkat redigera ;) hejsvejs!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback