Kroatien del 3 dag 2

Men hejsan! Nu tänkte jag försöka göra en annorlunda grej här på bloggen. Det är ju så att jag och min pappa är nu i Split i Kroatien och lever livet. Har såklart med mig min lilla kamera och med den kan jag direkt skicka över bilderna till telefonen via Wi-fi :) med andra ord kan jag hur lätt som helst lägga på ett flummigt filter och sen lägga upp bilderna här på min lilla blogg :D

Ni får kanske inte se alla bilder men som ni alla vet så är ju en bild tusen gånger bättre än ingen alls! Vi trivs i alla fall riktigt bra här i Split. Stan är mindre än man tror och helt plötsligt har du gått igenom hela stan på nästan en kväll. Maten flödar ju i mängder och värmen är fantastisk. Skönt också då det blåser lite granna så vi inte dör av värmeutslag.

Vi landade igår vid 19 och var framme vid vårt hotell/lilla, lilla, minimala rum vid 20:30. Åt en sen middag och gick runt i gamla stan lite. Idag chillade vi lite på morgonen och tog en sen frukost/tidig lunch på ett ställe lite längre bort. Sen packade vi våra väskor och promenerade till den närmsta stranden i Split. Vi låg på cementplattor då stranden redan var smockfull. Vi klarade oss från att bränna oss vilket var målet för denna dag - att få upp en grundbränna.

Sen blev det att gå till marinen för att kika på båtarna innan vi åt en god middag vid vattnet. Gick runt på stan och drack någon drink innan vi nu vandrade hemåt. Bilderna får säga sitt nu!

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback