Split dag 3

Hej igen! Idag vaknade vi vid 9:30 och gjorde oss lite egen frukost. Stekta ägg, flingor och mjölk blev det för mig del i alla fall. Sen tog det ett litet tag innan vi tog oss iväg och valde att gå åt det andra hållet jämfört med vart vi gick igår. På vägen valde vi att hyra varsin cykel och tack vare det hann vi besöka två stränder.

Den första stranden var hemsk, detta på grund av NOLL vind och sen lät det så högt då alla syrsor spelade. Kunde väl vara där i max en timme innan vi drog iväg till andra stället. Där åt vi lite sen lunch och då började det äntligen blåsa lite. Vi hittade en perfekt plats och vi båda somnade flera gånger. Har nog aldrig varit så skönt att sola utomlands förut! <3

Gjorde oss i ordning och fick ut ganska sent, hittade ett riktigt fint matställe mitt i gamla stan som erbjöd rätt så klassiska maträtter men samtidigt ovanliga. Lyxigare mat om man säger så.

Nu hemma på rummet märker jag lite att jag har bränt mig så imorgon ska vi ta det lite lugnare på solfronten. Hyra moppe och sen åka till Mall of Split :) behöver ju lite nya kläder till då skolan börjar!

Ha det bra, hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback