Split dag 4

Tjabba, tjabba bloggen! Jag kilar ju stadigt med dig nu när jag uppdaterar varje dag om vårt resande. Rekord må jag säga! Ja nu har vi haft vår sista heldag här i Split och som jag nämnde igår märkte vi att vi båda hade bränt oss lite här och där, så idag tog vi det lugnt med att pressa i stekande solen. Vi hyrde en moppe och körde runt. Startade kl 10:30 och vid 14:30 tog vi en paus från moppen och lät plånboken få svettas lite - vi var på det stora köpcentret Mall Of Split. Det var en så stor galleria att vi bara hann gå runt en av tre våningar haha. Men vi hittade en del fynd faktiskt!

Sen moppade vi vidare med moppen till bion för att boka ett par biljetter. Är ju som en tradition att gå på bio utomlands! Vi såg Suicide Squad - helt ok. Sen hoppade vi på vår kära moppelicious och körde hemåt. Så fantastiskt hur varmt det är här, tog på mig en tunn kofta bara och frös inte ett dugg på hemresan, och jag som är väldigt frusen av mig!

Nu är väskan packat och jadu, jag är lite orolig över hur jag ska rymma allt jag har tänkt ta med mig hem. Gosh. Vi ska försöka hinna med färjan kl 11:15 som tar oss till ön Brac. Ska bli najs med ett litet lägenhetshotell med pool! Vågar ju fortfarande inte simma ute i vanliga vattnet då jag avskyr fiskar. Uppdaterar mer imorgon, men det kan ju finnas en risk att pappa har valt ett ställe som inte har wi-fi eller där det är extremt dålig täckning där jag inte kan lägga upp mina fina små kompaktkamera bilder med enkla filter från någon gratisapp ;)

Pösselipöss på er som läser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback