Supetar dag 2

Helu! Dagen började egentligen vid 3-tiden på natten då det blixtrade och dundrade enormt högt, plus att sängen jag sov på var hård som en tegelsten vilket resulterade i att det känns som att jag har varit vaken sen dess. Sov lite till och från och vid 9:30 steg jag upp. Solen sken faktiskt lite men det var mest mulet och vi var inställda på att vädret inte skulle vara lika fint som det har varit de tidigare dagarna. Vi gjorde ägg och bacon till frukost och såg sen hur de mörka molnen närmade sig.

Jag och pappa bestämde oss för att springa till supermarketen och bunkra upp med lite mer mat + gotteligott utifall att vädret skulle hålla sig så här dåligt hela dagen. Det var väldigt nära att börja regna just när vi gick och såklart började det regna när vi gick ut ur butiken. Vi klarade oss från att bli dyngsura, men vi blev ju såklart blöta av de stora regndropparna. Är rätt så häftigt när det är dåligt väder utomlands, det blixtar så enormt mycket och allting lyses upp.

Vädret sprack upp vid kanske 20-tiden och vi lagade vår egna middag som vi alltid brukar göra när vi är utomlands - spaghetti och köttfärssås på burk plus champinjoner. Mmm, låter kanske inte så lyxigt men det är riktigt enkelt att laga och det behövs inte diskas så mycket. Vi gjorde oss i ordning efter middagen och gick in mot stan. Gick förbi ett litet tivoli och förklarade krig mot varandra i att skjuta iväg mjuka bollar i typ luftkatapulter. Har nog aldrig skrattat så mycket på länge! Bästa träningspasset också! Sen vandrade vi vidare in mot hamnen där alla restauranger och caféer var. Vi satte oss på ett ställe och beställde varsin efterrätt. Jag var bara sugen på frukt och pappa beställde en skål med blåbär och glass. Kan ju säga att pappas var riktigt god! Kom ju som på att jag är ju allergisk mot päron vilket jag fick ganska många i min fruktsallad. Men ojoj så gott det var!

Sen gick vi bara runt hamnen och kollade på båtarna. Blåste ju en del och jag frös lite fastän jag hade på mig en kofta :/ så som det ser ut på alla vädersidor verkar det bli lika dåligt väder imorgon tyvärr. Känns lite synd då det är sjukt tråkigt när man inte kan göra så mycket annat än att stanna i lägenheten. Kanske inte blir så mycket uppdatering här imorgon, men vi får se! Finns säkert tusen saker jag kan ta bilder på och skriva om :) ha det bra, hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback