Supetar dag 3

Goddagens! Ja som vi anade var det nästan likadant med vädret denna dag också. Men inte lika regnigt faktiskt. Har blåst en hel del. Men sen mot 16-tiden började det spricka upp lite och det blev lite varmare också. Istället för att ligga inne i lägenheten bestämde vi oss för att gå in mot centrum igen för att kika på hur mycket det skulle kosta att hyra en bil. Förlåt att vi sviker er våra älskade hyrmoppar, men denna gång blir det faktiskt en bil - av flera olika anledningar faktiskt som känns mer strategiskt och enklare för vår lilla resa :)

1 - nu när vädret har varit bajs dessa två dagar har vi inte kunnat åka till andra sidan ön, på Bol. Imorgon ska vi ju checka ut från denna lägenhet och sen ta oss vidare till Trogir och därför ska vi försöka hinna åka till Bol däremellan.

2 - självklart får vi lämna våra väskor kvar här där vi har bott, men det skulle vara så drygt att behöva gå in till centrum för att sen på något sätt ta oss till Bol och sen behöva gå tillbaka till lägenhetshotellet. Därför hyr vi en bil så att vi kan ta med oss våra feta väskor på direkten.

3 - att åka från Supetar till Bol med moppe skulle ta 2h, med bil tar det 50 min.

Så, nu förstår du varför vi hellre tar en bil, sen var det inte så dyrt heller! 550 hkr (ca 700kr) för 24h och en riktigt fräsch bil, vi tog inte heller den billigaste.

Ja efter att vi hade bokat bilen tog vi en annan rutt hem. Vi promenerade ganska högt upp för att få se lite annat än den vanliga vägen vi brukar ta hem. Det är så fina gränder och jag blir så fascinerad av alla växter som finns här och hur enkelt dom kan odla egna frukter och grönsaker.

Vid 19-tiden hämtade vi bilen och vi bestämde att jag skulle få köra så att pappa kunde njuta av ett glas vin till maten. Han njuter nog mer av den jämfört med vad jag skulle göra då jag också tycker det är onödigt att dricka pga mitt blodsocker. Dessutom gillar jag ju att köra bil he he he ;)

Vi kom till ett jättemysigt ställe i en "by" som heter Splitska och det var väl en 11 minuters biltur dit vilket var perfekt. Åt god mat på en restaurang vid vattnet och sen bilade vi tillbaka i mörkret. Vägarna här är otroligt tighta, vissa stunder funderar man hur två bilar ska få plats på vägen och ibland får någon backa för att den andra bilen ska kunna ta sig förbi.

Nåja, imorgon ska ju vädret bli bättre och då bilar vi som sagt över till Bol. Jag har ju tusan köpt en sån där uppblåsbar madrass bara för att jag inte törs bada i vattnet men vill ändå kunna vara nära det, du vet - svalka sig och sånt! Så imorgon blåses den upp och tamejtusan att den ska komma till användning nu de sista två dagarna av resan! Vi hörs gullesnuttar, pöss pöss! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback