Trogir dag 1

Men hallå där i stugan! Vet inte riktigt om jag ska kalla detta inlägg för "Trogir dag 1" då vi dels knappt har hunnit vara där idag. Borde kallat det för "Bol dag 1", men då det bara var en dagstur är det enklare att dela upp resan i bara tre delar: Split, Supetar och Trogir.

Hur som helst. Idag vaknade vi till strålande sol och den värmen vi har varit vana med har äntligen kommit tillbaka. Vi åt samma gamla vanliga frukost - ägg, bacon och nå fitnessflingor med mjölk. Sen städade vi upp lägenheten innan vi lämnade tillbaka nyckeln och rullade iväg med bilen och allt vårt bagage :)

Vägen till Bol var slingrig, brant och riktigt tight. Såklart kör de ju som galningar och jag kände mig som Agda, 86 år, bakom ratten. Men vi tog oss till slut till den populära stranden vid 11-tiden och var riktigt nöjd med mitt bilkörande. Vi hittade en perfekt plats på stranden där det blåste en del, men självklart var det riktigt hett. Nu fick jag äntligen användning för min madrass jag köpte första dagen i Supetar, men som jag inte än har fått använda på grund av bajsvädret, förrän idag - woop, näst sista dagen på denna resa haha. Jag satt nog i en halvtimme och försöka blåsa upp madrassen och svor till och från, samt önskade ibland att jag tog en kniv och sprätte upp skiten för det vad då gode varmt kan jag säga dig. Men när jag väl fick lägga mig på den och paddla ut en bit i vattnet mådde jag som en drottning. Det var nog det bästa jag har varit med om på denna resa.

Vi åt en fet cheeseburgare som faktiskt var riktigt god och vi bytte sen sida på strandudden där vi solade eftersom vinden nu hade vänt. Shit vad det blåste! Jag blev helt matt av det och såklart är det ju riktigt farligt då man inte känner hur mycket solen egentligen tar. Men jag har varit duktig på att använda mitt solskydd och har inte bränt mig något idag, woho! Vi packade våra grejer vid 16:20 och tog sen färjan kl 18:00 tillbaka till Split.

Så strax innan 19 var vi framme och gick till busstationen eftersom vi har bokat de sista dagarna i Trogir som är lite utanför Split. Ja så vi köpte två bussbiljetter och de sa klart och tydligt "Gate 1 kl 20:00, det kommer att stå på bussen vart den är på väg". Och vi väntade och väntade... Mja inte dök det upp någon buss och 20:45 blev vi less och pappa tog kontakt med en taxi istället haha. Då gick det ju smidigt att hitta hela vägen till stället vi ska bo på :)

Taxin lämnade oss bara vid båthamnen och vi tänkte nog: vad fasiken har han lämnat oss här för?! Men vi började vandra lite och fick hjälp av en personal som arbetade på en restaurang. Haha så han körde oss med en golfbil till receptionen och allt kändes riktigt fancy. Gissa våra miner när vi fick se vårt rum, åh maj GÅD!! Jag dog! Här ska vi njuta till 127% sista dagen nu. Hungriga som vi var gick vi tillbaka till restaurangen och åt en riktigt god middag. Det kändes som en fin restaurang och vi låtsades för oss själva att vi var lika fancy vi med ;) Nu ligger jag i sängen och dör i matkoma. Bilderna får tala för sig själva - pusselipussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback