Trogir dag 2

Hej bloggis! Nu sitter vi här på den fina balkongen och hör hur vattnet cirkulerar ut från båtarna som står här precis utanför oss. Vår sista dag kunde väl inte bli mer perfekt än så här. Vi startade den vid 9-tiden och promenixade till en liten affär för att få i oss något i frukostväg. Det blev yoghurt.

Vid 10:30 började vi luffa iväg till någon liten beach i närheten och chillade för fullt. Sen blev vi såklart hungriga då yoghurten kanske inte mättade sådär värst bra. Så vi tog en god lunch på ett ställe där vi efter maten blev bjudna på husets snaps. Pappa diggade två av dom så pass mycket att han köpte dom av han som ägde stället haha. Det var som grappa där drickan var restprodukten av när de gjorde vin och det som pappa köpte var dessutom lokalt och därför kändes det extra skoj att få med sig det hem :)

Den gick vi vidare till en annan beach bara i närheten och stannade där till ca 16. Såklart var jag ju tvungen att glida runt lite med min madrass som jag dessutom idag fick uppblåst i en verkstad av någon personal från marinan haha så jag svor inte alls lika mycket över madrassen idag ;) och när vi vandrade hemåt var det en självklarhet att lämna över madrassis till några barn som kunde fortsätta ha skoj med den istället för att jag skulle slänga den. Dagens goda gärning :)

Efter att vi fixat oss i ordning och poppat upp skumpan gick vi ut till piren utanför och där kom en liten taxibåt som tog oss in till stan för 20 Kuna per person (25kr). Roligt att fått ha åkt lite båt också på denna resa! Ja stan var riktigt mysig, diggade nästan detta ställe ännu mer än Split och Supetar. Fanns en gammal stad där som vi strosade runt och såklart fanns det tusentals restauranger där. Vi åt vid vattnet och nomnom så gott! Jag åt pasta fyra ostar och pappa fick nå marinated pork, coleslaw o fries och bästa var att han fick pommesen i en muminmugg xD dör!! Såg ut som att han hade valt en rätt från barnmenyn men icket, den var från köttmenyn.

Mätta och belåtna strosade vi runt, åt god glass och sen gick vi tillbaka hem på 20 minuter. Och nu sitter vi här och njuter av att inte behöva någon filt för att hålla sig varm då det är 25 grader varmt ute och vindstilla. Ja denna resa har varit väldigt fin, tyvärr missade vi två dagar pga regn men inte surar vi för det.

Imorgon kommer jag hem till båda kissemissarna som väntar på mig, men jag får vänta ett litet tag innan jag får träffa Maxen då han jobbar natt då jag kommer hem. Sen ska jag försöka njuta så mycket som det går de fyra kommande dagarna i Umeå då jag sen hädanefter kommer att kalla mig Stockholmsbo. Omg, jag dör så nervös jag är! På måndag börjar jag alltså plugga Communication design på Berghs och jag ser så mycket fram emot det. Nu lär jag ju gå i ide till en början men förhoppningsvis ska jag kunna skriva lite om min första skoldag osv men ha inte världens förhoppningar nu hörrni. Vi hörs. Ha det bra hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback