En skön helg

Hej måndag. Gah vad är det som händer denna morgon?! Det finns inte en enda sittplats på tåget. Why? Har alltid åkt samma tåg på morgonen och då har det ändå funnit en hel del platser kvar. Så nu gjorde jag en ny grej jag aldrig har riktigt orkat eller vågat testa. Att åka en station från Trångsund, alltså till Farsta Strand och byta där till tunnelbanan. Det bästa med detta byte är att det är gröna linjen och då behöver jag alltså inte gå bland alla tusen människor på T-centralen för att ta tunnelbanan endast en station bort till skolan. Så nu åker jag heeeeela vägen till skolan liksom. Kanske detta blir min nya morgonturen till skolan. En dryg grej är väl att det tar liiiite längre tid att åka, men det rör sig om kanske en 5-10 minuter.

Ja helgen har varit riktigt skön. Jag och Max passade på att umgås under lördagen då han var ledig. Vi var på bio och såg nya Harry Potter (var väl sådär), gått runt på söder och kikat. Sen har vi bara myst på här hemma. Nu har jag dessutom gått och blivit mörkhårig igen. Kände att den där ombren har sagt sitt nu och jag kände mig ganska dassig i den hårfärgen. Gillar när jag har riktigt mörkt hår - enda hårfärgen jag har lyckats ha kvar i mer än ett halvår liksom så nu fasiken ska jag inte bli less på min hårfärg! Sen märker jag också hur slitet det blivit i topparna av blekningen...

Nu börjar nya kursen och det ska bli spännande med nya grupper att arbeta med. Lär bli en hel del jobb nu i skolan. Får se om man hinner åka lite skridskor denna vecka! :) sen ska jag lägga upp allt jag skapat till den där 30/60-dagars challengen! häddåå! :DDdDdD


Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Jag vill med se filmen, får se när jag får tid

2016-12-05 | 08:48:56
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback