Paltkoma och skridskoåkning

Hej bloggis! Pingisturneringen hos Zandra gick utomordentligt bra måste jag säga. Trots ett större bord och lite sämre fackets jämfört med skolan så klarade jag mig bättre än vanligt. Lyckades komma till final en gång faktiskt. Annars åkte jag väl ut först som vanligt hehe. Dagen efter var man ju rätt så seg till en början men senare mot kvällskvisten piggnade jag till och fick för mig att laga palt för första gången. Oj så klibbigt det var. "INTE. VÄRT. DET" sa jag för mig själv och svor i tysthet. När jag såg på mina degklumpar efter en timme i kastrullerna fick jag för mig attityd första försök till att laga palt gick helt åt helvete. Såg fortfarande potatisbitarna i klumparna och jag var riktigt nervös inför första tuggan. Men ACK så fel jag hade. Dom smakade heeeelt makalöst! Fick dock bara i mig en palt men mätt och belåten blev jag. Råkade nog göra sjukt stora paltklumpar så. Och nu har vi typ 8 paltar kvar i kylskåpet som väntar på att bli uppslukade. Omnomnomnooomnoom så gott!

Idag vaknade jag rätt så sent, återigen, men nästa vecka kommer vi börja tidigt alla dagar och då måste man ju få passa på att sova ut. Vid 13-tiden pallrade jag mig till Stortorpshallen för att åka skridskor under allmänhetens åkning. Det tar typ bara 5 minuter att gå från mig dit och nu ska jag försöka ta mig dit så ofta jag kan när jag har tid :) mitt mål är att komma igång med skridskoskillsen och sen börja testa hoppa igen. Men först måste jag se till att känna mig säker i åkningen. För det känns verkligen som att jag är Bambi på hal is jämfört med förut. Nu ska jag och Maxen gå runt i Farsta centrum och sen på lite loppis :) herrååå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback