Inspirationen har dykt upp igen

Hej igen! Jag sitter för fullt här hemma med att redigera ihop några bilder från resan till Kittelfjäll som vi gjorde i helgen. Oj så roligt det var alltså! Och läskigt. Kommer ju ihåg förut då jag åkte skidor och inte var rädd för någonting, nu skulle jag gråta floder om jag hade ramlat. I och för sig åker man kanske ner snabbare och backarna i Kittelfjäll var en hel den brantare än dom jag har åkt i förut.
 
Jag låter nästa inlägg få innehålla lite mer text om helgen som var. Nu blickar vi framåt! Idag har det varit en riktigt fin dag med mycket sol som i sin tur gör Mikaela riktigt glad. Jag har känt mig rätt så inspirerad, både igår och idag. Jag vet ju att den där lilla inspirationen kommer och går, men jag känner nu vilket ryck jag gör. Har nu senaste två kvällarna suttit fastklistrad vid alla Adobes program som Illustrator, Photoshop och Indesign.
 
Jag sitter mestadels bara och leker fram massor av knasiga saker, men det är ju precis då som jag lär mig mer. Igår nötte jag in massa tips från flera youtube-videor om hur man kan göra häftiga effekter till en text. Ikväll har jag först skissat några små krumelurer som vidare har resulterat i en liten rolig illustration på en mops xD haha, jag har fått någon kärlek till dom där små pugsen alltså. Helst vill jag ha en svart en.
 
Men inga hundaar blir det än, har ju mina kattisar att tänka på. I alla fall, här får ni se några små saker jag kladdat ihop. Är riktigt glad att vara så pass inspirerad som jag är just nu. Håller tummarna på att jag kan göra minst en grafisk grej per dag! Och visstja, imorgon ska jag göra fransar på en tjej. Tog som en paus i och med flytten, men nu är jag igång igen. Får ni se några före och efterbilder dessutom. Ska fixa fransarna på en tjej som jag aldrig har gjort på förut så det blir otroligt spännande!
 
Vi höres! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback