En perfekt dag

Hejsan! Idag är en sån där underbar måndag. Jag har fått vara ledig från jobbet, samt fått hem några fantastiska saker. Först fick jag ett paket med några lösögonfransar som jag beställt hem eftersom märket finns att köpa i stan, men tyvärr inte just de nummer på fransarna som jag ville ha. Den röda förpackningen har jag haft förut men den blåa har jag inte provat än, spännande!!
 
Sen har vi äntligen fått hit soffbordet som min underbara pappa har svetsat ihop och lackat. Se så glansigt det är! Jag är ju helt mållös. Nu ska bara mattan bytas ut, huvva vad less jag är på dessa ryamattor haha. Men det tar nog ett tag för mig att hitta en matta som jag tycker passar in till hemmet. 
 
När vi ändå var i farten idag passade jag på att köpa en mikrovågsugn som jag har sett på Mediamarkt. Man får tacka så mycket för presentkortet som jag fick av mormor och morfar i julas. Den passar så bra in nu med alla andra kökssaker som vi har :)
 
Och till sist!! Ikväll kommer en lastbil från Ikea hit, woop woop. Ja jag kan som inte hålla mig ända fram tills Ikea öppnar här i Umeå. Vi väntar på att få montera upp ett stort badrumsskåp. Så skönt att kunna gömma undan handdukar och alla hårprodukter osv. De tar ju så mycket plats och jag tycker inte heller att det ser så värst snyggt ut när dom syns. Passade även på att beställa hem ett par likadana gardiner som vi redan har i ena föstret. Man ser ju som i efterhand vad man glömde att köpa när man senast var på Ikea. Köpte även massa tavelramar som ska upp på den tomma väggen där vi har de "svävande-skåpen" med fina blomvasen från Hemtex.
 
Ja annars då? Nu blir det jobb ända fram till helgen och sen får jag lite ledigt. Ska fira Max ena lillebror som fyller 18 år i helgen med bowling och mat men annars blir det nog bara till att vara hemma och ta det lugnt :) Här får ni nu se vårt fina hem (med den fula ryamattan dock haha), enjoy!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback