Träna på hand lettering

Tjolahopp! Nu har det ju gått ett tag sen sist så då är det såklart dags att skriva lite här på bloggen. För ungefär ett vecka sedan fick jag hem mina penselpennor som jag har beställt från penstore.se. Det var fyra olika penselpennor, ett block till dem och sen beställde jag även hem en bok med prickade papper istället för tex linjerat eller rutat papper. På så sätt kommer jag enkelt kunna skissa logotyper i framtida syfte. När jag sen skulle klicka hem allt detta kunde jag välja expressfrakt för 10kr extra tror jah och då fick man med sig en "sample", alltså typ hemlig gåva och vipps så fick jag ett annat ritblock hem som passar till ett par andra pennor jag har - precis det jag behövde alltså! Helt sjukt vilken tur jag hade :D

Ja sen har jag övat, övat och återigen övat! Det är sjukt svårt att skriva med dessa penselpennor då man måste vara stadig på handen och veta exakt när man ska trycka ner hårdare för att det ska bli en tjockare linje. Hur som helst är det galet skoj!

Sen har lilla jag även målat lite med akvarellfärgerna. Det är också någonting som jag tycker mycket om - akvarell alltså! Blev inspirerad att måla lite saker som brukar användas i köket. Vi får se vad jag kommer att skapa härnäst.

Ikväll blir det till att grilla med några kompisar, måste passa på då detta typ är den enda riktiga veckan jag har kvar i Umeå. Sen åker jag till Kroatien på måndag och efter det har jag typ bara 4 dagar att spendera i Umeå och sen flyttar jag till Stockholm. Btw, jag oc Max har ju dessutom hittat ett par som vi ska lånbyta våra lägenheter av. Dom ska flytta in i vår fina lägenhet här uppe i Umeå och vi ska få flytta till deras i Stockholm. Gosh, livet flyter på så sjukt bra just nu! Det bästa är att katterna får följa med. Jag är överlycklig!!

Vi hörs, hejsvejs :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback