Brattby Vårdhem

Tjenare! Nu sitter lilla jag på tåget på väg mot Söderhamn och det är inte långt kvar nu. Tåget gick strax efter 9 och jag lyckades sova de första två timmarna vilket gjort denna resa riktigt behaglig. Resten av tiden har jag suttit och redigerat klar några bilder från Brattby Vårdhem som finns utanför Umeå mot Vännäs-hållet. 
 
För två veckor sedan då Minica var på besök under Brännbollsyran spontanhyrde vi en bil och körde iväg till ett stort hus i Brattby som har stått tomt sedan, tjaa 90-talet kanske? Vårdhemmet invigdes på 50-talet och var ett hem för barn och vuxna men när nya skolor byggdes blev de förflyttade dit och kvar lämnades den stora byggnaden med flera hundra tomma rum. 
 
Vi var redo med all kamerautrustning och körde dit mot 20-tiden. Skönt att det fortfarande var ljust ute då jag aldrig hade vågat mig in i huset annars. Det var nog läskigt att ta första steget in i den mörka korridoren. Så många rum det var dessutom! Vi gick fram och tillbaka, upp och ner för att utforska den stora byggnaden. Vi kom dock bara igenom halva då vi inte vågade ta oss igenom en riktigt mörk korridor. Jag är sjukt stolt över att jag klarade av att ta mig in och är väldigt nyfiken på nya förfallna hus. 
 
Så befinner du dig i Umeå eller i närheten. Passa på att åka dit och utforska alla de tomma rum, krossade glas och trasiga möbler. Ett häftigt äventyr!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback