Nytt i hemmet

Tjabba! Jag och Max var som sagt på väg till Ikea i måndags. Måste ju säga att det är riktigt skönt att det tar sisådär endast 15 minuter dit med buss från oss. Vi handlade inte så mycket eftersom, ja vi åkte ju buss och vi behövde inte heller så värst mycket nytt till lägenheten. Vi handlade lite saker till köket som verkligen piffade upp allting, riktigt nöjd är jag!
 
 
Igår gjorde jag lite fransar på en arbetskollega och efter det åkte jag och Max till Blomsterlandet, aka Himmelriket! Vet inte varför jag helt har ändrat inställning till blommor. För ungefär ett år sedan började denna kärlek till levande blommor växa fram. Det var när jag köpte mina första tulpaner. Förut när jag pluggade var jag inte riktigt så sugen på att spendera pengar på något som bara dör efter en vecka, men nu har jag insett att min lilla själ bara blir gladare då jag ser mina blommor överallt i hemmet. Sen tror jag även att mitt blomintresse har ökat då jag älskar denna lägenhet som vi bor i just nu :)
 
Max har ju dessutom beställt massa frön för en otroligt billig peng på någon hemsida. Så vår balkong kommer ju vara full av blommor i sommar. Vårt lilla egna paradis! Lite kryddor ska vi ju också odla, typ basilika, timjan m.m. Jag har även beställt några blomfrön så det ska bli spännande att få se hur gröna fingrar jag har egentligen. Ha en bra dag så ska jag nu göra mig i ordning inför en jobbkväll :) Här får ni se våra nyinköpta blommor 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback