Maj månad

Hejsan! Ja vad gör jag med denna lilla blogg egentligen? Jag uppdaterar ju aldrig längre. Förut var jag så otroligt duktig och det är så roligt att läsa tillbaka ibland. Nu finns det ju inte så värst mycket att läsa om haha!
 
För två veckor sedan kom min underbara vän Minica på besök. Det var då valborgshelgen och vi gjorde så mycket som det bara gick att göra under den tiden. Vi shoppade på nya Avion och på kvällarna passade vi på att gå ut. Det var så roligt att ha Minica återigen på besök här i Umeå, men ack så tråkigt när helgen tar slut så ofantligt snabbt. Men om två veckor är det dags för brännbollsyran och vi har redan snackat med varandra om att hon kommer komma hit igen då! Då får vi se om det resulterar i någon biljett till festivalen. Jag är inte så sugen på att lägga massa pengar på en sådan biljett som kostar väldigt mycket för så få artister som jag vill se. Det finns ju flera andra festivaler runt i europa som jag vill gå på som kostar mindre än Brännbollsyran liksom. Samtidigt vill man ju passa på att gå på en festival som bara är 1km från ens hem. Jag har sagt att jag tar det som det kommer och som jag känner för för tillfället :)
 
Nu sitter jag och Max hemma i soffan och myser framför Eurovision Song Contest som är lite av en tradition för mig. Ha det bra nu så ska jag fortsätta lyssna på bidragen. Hejsvejs!
 
 

Kommentarer
Minna säger:

Yran kostar 1200 spänn och gratis allt annat. Festival på andra orter kostar resa 1000kr minst boende 2000kr minst övrigt 1000kr minst... PLUS biljett så det är ju hyfsat billigt ändå. Plus galet kul när det händer nåt i stan.

Svar: Hehe camping brukar kosta ca 300kr utomlands på de festivaler jag har kikat på och visst kostar biljetten till utlandet en del. Det jag menade är att jag hellre lägger samma biljettpris till en festival utomlands där jag får se minst 20 stycken andra dj:s som jag älskar istället för att se två som jag redan har sett. För mig är det mer värt att åka utomlands på någon festival istället för här i Sverige. Yran är sjukt dyrt jämfört med andra festivaler runtomkring i Europa :) Men samtidigt är det ju roligt då det är i stan. Men lägger som sagt hellre 2000:- extra på resa till utlandet och får vara på en festival med ca 50 olika artister istället för ett tiotal som kommer hit :)
Mikaela Sandström

2016-05-15 | 11:52:16
Saga din mammas ellev säger:

Jag älskar dig Mikaela 😛😜

2016-05-16 | 19:37:31
Bloggadress: http://sagayazdany.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback