Tänk fort

Hejsan bloggish! Ligger nu i sängen och är heeeelt slut från dagens lektion. Den var inte riktigt som någon av oss hade tänkt oss när vi inledde denna vecka idag (var lediga igår). Direkt när lektionen började sa våra lärare att de skulle snabbt presentera en brief till oss och att vi sen skulle arbeta under tidspress fram till 15:30 då vi sen skulle presentera vårt arbete. Och vi skulle arbeta självständigt för första gången. Say whaat?! Hjärtat började dunka i dubbel takt och jag blev supernojig då jag vet att jag inte klarar av sånt där. Men jag gick ändå in med inställningen att "det här ska jag banne mig klara av!".

Vår brief var att vi skulle på några få timmar skapa vårt egna modemärke. Vi skulle agera fotograf, designer, art director och copywriter. Vi behövde såklart inte sy eget utan vi skulle bara skapa utifrån befintliga plagg. Väldigt öppet! Jag och några kompisar gick till myrorna för att hitta inspiration och ev köpa något plagg som vi ville ha med i vår poster. Zandra hittade en rosa blus och hatt och jag skojade till det med att köpa en reflexväst. Jag ställde upp som modell till Zandras varumärke och hon ställde upp för mig.

Det var verkligen superskoj att få utmana sig själv med en tidspress på några timmar. Nu i efterhand hade jag kunnat hitta på sååå mycket annat men jag är faktiskt nöjd med vad jag har skapat på så kort tid. Tog en bild på Zandra med en svart bakgrund och lade sedan till lite partylights för att ge bilden lite liv och känsla. Ändrade reflexvästens färg till röd för att göra det lite roligare och annorlunda. Mitt varumärke fick heta FLEX. Haha enjoy allesammans! Imorgon väntar en ny dag med en ny uppgift. Nu kommer dessutom våra posters hänga där på väggen i några veckor haha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback