Typografi

Well hello soliga onsdag! Ny kurs startades idag och jag kom till skolan med spänning och lite nervositet. Typografi är så stort och inte alls så lätt som man tror. Mycket regler och det går bara inte att sätta vissa grejer på sin plats bara för att "man tycker att det ser snyggt ut". Allt har sin plats av en anledning och det fick vi lära oss idag. Även fast jag har läst lite typografi sen universitetet fick jag lära mig massa nya grejer idag som jag kommer ta med mig i framtiden.

Vår kursansvarige heter Marcus Gärde och direkt fick man känna att den här snubben kan mycket. Vi gick igenom hur en roman är uppbyggd och vi fick lära oss det ur det "logiska perspektivet hos en som inte kan något annat än att räkna". Superhäftigt hur böckerna hänger ihop i sina proportioner osv. Sen fick vi själva klippa och klistra vår egna analoga romansida. Vipps var lektionerna över för dagen och imorgon har vi inget på schemat så då har jag planerat att fokusera på min hemsida igen. Blev inget skapande igår då jag spenderade massor av min tid till att städa, diska, laga mat och baka en vit chokladkladdkaka hehe mums! Och såklart blev det läggdags.

Ikväll får vi hem en soffa som vi har längtat efter i en evighet känns det som. Tänk att inte ha en soffa i typ två/tre veckor. Huvva, så FINALLY! Ni får sen se lite bilder på hur det ser ut hos oss :) ha en toppenkväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback