Utmanade vecka

Hej igen! Helgen har ju flugit förbi som ett jetflygplan och nu är det återigen en ny vecka. Helgen har varit rolig med festligheter på fredagen där och sen blev det bio med Max och Zandra sisådär 23:30-02:00 på lördagen hehe. Var sjukt trött när vi kom hem där vid 3 på natten. I söndags kom min moster och kusin med sin respektive på besök hos mig och Maxen här i Trånkan.

Dagen igår i skolan har varit rolig som vanligt men tung. Första lektioner var fortsättningen på den där vinetiketten och jag blev faktiskt nöjd med mitt slutresultat då jag lyckats få med mig alla element på samma "ruta". En del körde vissa saker på en extra etikett vid korken tex. Efter lunchen blev det sen dags för DEV.kursen där vi återgick till våra ursprungliga grupper vi hade första veckan på skolan, alltså att varje grupp innehåller en elev från varje program på skolan. Vi fick en tuff uppgift som vi kommer att ha resten av veckan. Så det är en tuff vecka på G, men inget jag känner är FÖR tungt såklart. Varje grupp ska åka ut till olika företag/skolor/organisationer och hålla i varsin workshop på respektive ställe vi har blivit tilldelade. Vår grupp öppna vårt kuvert och såklart fick vi nitlotten ("jokern" som lärarna kallade det): vi skulle hitta ett eget ställe... Väldigt svårt att försöka kontakta massa företag när det är så kort varsel då det är imorgon som vi ska hålla i workshopen... Men det löser sig nog på ett eller annat sätt. Sen ska vi filma vår workshop och det är där mina arbetsuppgifter kommer in, så ska jag sen redigera ihop en casefilm på 2 min och sen skicka in på torsdagen hehe. Fullt upp alltså!

Nu är jag på väg till skolan igen och dags för en till lektion i DEV-kursen och sen är det eget arbete fram till torsdag. Men inte är vi lediga från skolan bara för det, nä vi har ju vår kurs i Typografi också samtidigt! Nu måste jag säga hejdå, kan hända att jag är lite för trött för att skriva här denna vecka. Men jag ska hur som försöka uppdatera så gott jag kan :) ha det bra!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback