Beslutsångest

Hej måndag! Idag har jag inte tänkt berätta så mycket om vad som har hänt under helgen, kan hända att jag skriver om det ikväll på väg hem från skolan. Ojoj nu känns det verkligen som att man bor på skolan då jag är där varje dag. På två veckor är det typ en enda dag som jag inte har varit på skolan och "arbetat". Så man känner sig rätt så mör. Nu är det ytterligare en tung vecka som väntar 😐 På tisdag ska vi redovisa en lösning på "ett framtida databaserat transportsätt" vilket låter lite luddigt. Ska bli skönt när det arbetet är klart eftersom vi bara har haft en vecka på oss att göra det och kan inte lägga ner all kärlek till det arbetet. Sen hela veckan kommer jag behöva sitta med min Explore-grupp då vi ska göra om casefilmen och skicka in till tävlingen Oneshow. Så idag ska vi spela in VoiceOver och sen är det bara full rulle för mig som gäller då jag är den enda som kan animera och klippa film. Puh, samla in alla krafter! 😴 Sen har vi såklart vårt spel också som vi tävlar i D&AD-tävlingen, men denna vecka kan jag inte lägga ner så mycket tid till det 😕

Idag ska vi också lämna in ett dokument som ska gå till tryck. Alla i klassen har fått varsin bokstav och vi ska sätta in olika typer av filformat i denna trycksak. Detta för att se hur de ter sig efter tryck och sen jämföra med hur vi ser vår trycksak på skärmen. Jag fick bokstaven F och först gjorde jag massa flamingos men gillade inte alls resultatet 😒 Även om denna uppgift inte alls utgår från att vår trycksak är snyggt gjord så vill jag ju vara nöjd över den. Det var dessutom drygt när trycksaken skulle innehålla så många olika delar. Bild i RGB och i gråskala. En CMYK-platta, typografi och något i bitmap-format (vilket känns riktigt oldschool). Så nu står det mellan valet och kvalet vilken jag ska välja då jag diggar båda två faktiskt! Vi får se vad polarna säger idag då denna uppgift ska lämnas in efter lunch 😀


Kommentarer
sanna hyvärinen säger:

Vilken blev det? :) Jag älskar den till höger och skulle vilja ha den som tavla :) Vad pluggar du?

Svar: Det blev den till höger, fast gjorde om den lite innan jag lämnade in den för tryck :) åh tack, ska skriva ut och vika den till en kartong sen när jag får tid över! Jag läser första året Communication Design på Berghs :D
Mikaela Sandström

2017-02-27 | 15:47:11
Bloggadress: http://socosy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback