Ett nervöst, men ett helt underbart klick

Hejsan svejsan! Ikväll har jag något extra roligt att berätta för er. Idag har jag suttit ca 4 timmar och velat fram och tillbaka om huruvida jag ska klicka hem en ny sak som jag i ett flertal veckor har tänkt på. Sedan jag fick hem min Zhiyun Crane M har jag lyckats ta mitt videoskapande till en helt annan nivå, men det slutar inte där.
 
Okej, vi säger så här:
 
Jag har en systemkamera, Canon 650D och en kompaktkamera Sony RX100 iii. Det var faktiskt ett bra tag sedan jag använde min Canon flitigt och det är synd, men när jag har 4 olika objektiv till den känns det så otroligt otympligt att ta med hela kamerakitet vart jag än går, om jag inte har planerat en photosession eller liknande. Det var därför min Sony kom in i bilden. Tanken bakom det köpet var att vi skulle åka iväg till Tomorrowland 2014 och jag ville väldigt gärna filma vår upplevelse där borta. Det var en hit! Kameran var helt fantastisk och tog väldigt bra bilder. Över förväntan, och då kostade den ca 3000 kr vilket jag tyckte var rätt mycket för en kompaktkamera. Året därpå åkte jag och Max själva till Tomorrowland och tyvärr blev båda våra telefoner och min kamera stulen. När försäkringspengarna dök upp passade jag på att köpa den 3:e versionen av samma kamera och den var betydligt dyrare, ca 5000kr mer...!! 
 
Så jag har ändå två fina kameror som är varandras motsatser. Djupet i bilderna från systemkameran och alla objektiven går inte att jämföra med min kompaktkameras lilla inbygda objektiv. Men samtidigt går det inte att jämföra med hur mycket enklare det är att bara ha med sin min lilla kompaktis som ändå levererar riktigt bra. Någonstans har jag ändå känt att det fattas en liten pusselbit, och nu har jag min lösning. Varför nu? Jo för att snart åker vi till Mysteryland!
 
Jag har aldrig suttit så länge och funderat på mitt val idag. Men det måste nog vara det bästa jag har gjort på länge. Nu kommer båda mina fina kameror att säljas och in kommer en helt ny, en kombination av dessa två. En Sony alpha 6300. Liten som en kompaktkamera, men med ett fantastiskt djup genom möjligheten att kunna byta objektiv. Ord kan inte beskriva hur glad jag är. Nog med massa babbel, nu får ni se en bild och någon video. 
 
Jag beställde även ett extra objektiv som jag känner är ett måste att ha till denna fina kamera. Ett Sigma 30mm f1,4. Den filmar i 100fps 1080, och även 60 fps i hela 4(mothafackig)K!!!! Ingick ett 64gbs minneskort och ja dör vad jag kommer att filma sönder!!!! Babbel, babbel, babbel, skulle kunna berätta såå mycket mer om denna fantastiska grej, men jaaa jag ska sluta babbla! HERRÅ <3 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback