Dobre Voda, Montenegro

Men hejsan bloggelito och kära läsare! Jag har varit lite kass på att skriva här sen vi åkte iväg men det har inte hänt så värst mycket sen vi drog så tänkte att det är lika att spara att skriva till den dagen jag har något vettigt att skriva om. I söndags åkte vi iväg, det var en rätt så lång dag med mycket resande hitan och ditan. Det blev en färd till Skavstas flygplats eftersom vi valde att åka med ett billigt flyg. Dock var det rätt så drygt att gå ombord på planet då många verkade ha fått helt random platser och försökte då byta sig till att få en plats nära den man åkte med. Vi lyckades byta så att jag och pappa fick sitta tillsammans, tur det för jag skulle annars ha suttit längst bak och där fick jag verkligen klaustrofobi from hell. Väl framme åker vi typ en timme med en taxi så vi kom till hotellet kanske vid 20:30. Det häftiga med detta hotellet är att vi var de allra första gästerna och vi har alltså fått ha hela detta hotell för oss själva dessa dagar. WOOP! 
 
Igår solade vi, pappa var dom som inte tog på sig något solskydd och har nu bränt sig en del. Jag har klarat mig otroligt bra med min 20 spf spray. Vi var ute och käkade god mat vid hotellet bredvid oss och idag har då jag passat på att sola och simma runt i poolen som vi då har helt för oss själva. Gjorde oss i ordning snabbt för att ta oss in till grannstaden Bar och gick först runt i deras gamla stad. Lite häftigt att de knappt har gjort något åt deras gamla stad och folk får gå runt i princip helt hur de vill. Kostade 4€ att gå in för oss båda och det var riktigt häftigt att se sig runtomkring på vissa ställen då bergen är helt magnifika. Sen efter den runturen åkte vi taxi in till Bar City och tittade lite på alla båtar och sen åt vi god middag under ett maffigt träd där tusen fåglar kvittrade. Jättefint!
 
Vädret är faktiskt helt underbart här, det beror nog på att vi inte är inne i sommarperioden ännu. Det är rätt så kyligt på kvällarna så önskade att jag hade med mig mina jeans. Så kallt är det ju såklart inte, men jag är ju en riktigt kall person av mig och fryser så otroligt lätt. Det är väl en ca 27-28 grader under dagen och sen 22-23 under kvällen. Nåja, nu vill jag lägga mig så att man hinner få lite sol imorgonbitti innan vi åker vidare mot Budva. Gillar Montenegro riktigt mycket! Återkommer med lite mer information senare, här får ni lite bättre bilder från min fina kompaktkamera. Pözz och kramz!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback