Det handlar om att prioritera

Yo! Idag är det torsdag och snart är det äntligen helg. Mitt mål med denna helg är att INTE vara på skolan varken på lördag eller söndag! Och jag tror faktiskt att jag kommer att klara av det målet då jag och tjejerna i min grupp som är med i tävlingen om att göra ett partyspel pratade med varandra igår efter ett utmattat klassmöte. Alla i klassen har nu börjat ta sina reservkrafter för att hinna orka. Alla säger till oss att det gäller att prioritera, men det är inte alls så lätt som de tror. Saker och ting blir ju lidande för att det är rätt så mycket som händer och det tycker ju alla är synd för vi vill ju verkligen satsa helhjärtat på allt. Tyvärr går det inte och vi prioriterar såklart hälsan före allt annat och min grupp pratade igår om att vi inte tänker skicka in till tävlingen D&AD, tyvärr. Men efter att vi pratade kände alla vilken lättnad det var. Nu kan jag fokusera mer på allt annat och jag är redan mycket gladare. Vi tänker såklart göra klart vårt spel, men att hinna filma och klippa två filmer kände vi tog för mycket energi av oss. 


Efter snacket igår ville vi göra något knasigt och roligt bara för att - MAN BEHÖVER DET OCKSÅ! Så det finns en kille i vår klass som alla i skolan skojar med och det har blivit den roligaste grejen som händer på skolan just nu! Han heter Alvin och vi photoshoppar bilder med honom och ord som slutar på eller innehåller "al". Typ "Halv" - "Halvin" osv. Sen har de dessutom bytt ut sofforna i ljusgården där vi spelar pingis. Och de är gjorda av lastpallar vilket gör att pingisbollen åker ibland in genom plankorna och det resulterar i att vi berghsstudenter råkar ibland ut för en sticka eller två och det är inte trevligt 😢 så vi hade tänkt sätta dit pappersskydd för att rädda alla från stickepidemin. Men hur skulle vi smycka ut dessa pingisskydd? Vilket typ av papper? Vilket motiv? Ja det blev ju en självklarhet efter Alvinstormen på Facebook. Vi satt och plottrade ut cirkus 5 meter papper och efter 2,5h satt de fina mästerverken på plats. Alvin himself fick dessutom skåda hur fantastiskt bra denna skola är på Photoshop. Haha Zandra dog när hon fick se vad vi har skapat. Underbart! Nu ska jag återgå till skolan 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback