Från random till typografi

Hallå bloggen! Idag är det återigen en fantastisk dag med sol och värme här i Stockholm. Igår hade vi en riktigt mysig dag på skolan med massa pyssel i klassen. Vi fick en uppgift igår som vi ska presentera nu efter lunch. Det var en enkel men riktigt rolig uppgift då det kändes som att skolan förvandlades till en pysselverkstad. Vi ska skapa typografi/typsnitt utifrån random saker, tex: tandborste/hårmousse/pasta/sugrör osv. Var hur skoj som helst, men samtidigt fick man lite stopp i skallen då det var så öppet. Jag gick till Panduro och köpte nål och tråd och tänkte att jag skulle forma bokstäver med nålarna och sen knyta tråden i olika höjd och få en sjysst skugga, men mitt tålamod blev bara 💩 så istället plottrade jag ut ett ord och började ta massa hål med nålen. Blev ett roligt mönster på baksidan av pappret. Supernöjd med resultatet av några timmars småslit 😃 måste göras oftare! Vi hörs, nu ska jag köpa en glass och glassa i solen 😎


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback