Nu känns det att man går på Berghs

Hej, ojoj vad jag inte har haft tid att skriva här. Nu känns det verkligen att man pluggar här på Berghs. Vet verkligen inte hur man ska hinna med livet just nu. Visst klarar man av det men det är just tanken att man har så mycket att göra att det svämmar över ibland. Man hinner som inte ens heller tänka på stressen. Igår började vi en ny kurs; Typografi 2 och den började verkligen med en liten smäll - PAOW en uppgift som ska vara klar till idag. Visst är det inte på liv och död, men jag vill inte stå där och presentera min lösning utan att vara nöjd liksom. Så jag och mina kompisar satt på skolan till 21:30.... Jag kom hem 22:30, direkt hopp in i duschen, käka middag och sen bara lägga sig för att sen vakna 7:00 och ha en heldag på skolan igen 9-16 och sen sitta kvar flera timmar efter skolan. Bara för att en uppgift är gjord betyder det inte att man kan ta det lugnt, nej nej. Två designtävlingar på G och sen klassens utställning där originalen ska lämnas in nu på fredag. 
 
På lördag ska jag verkligen njuta av att vara hemma på kvällen med Max och bara få vara! <3 Melodifstivalenfinalen och sen ska vi allt se till att laga en riktigt god middag. Puh nu har jag fått ventilera mig lite. Det positiva med att man stannar kvar på skolan är att man har så många vänner som också stannar kvar. Vi alla känns som en enda stor familj och jag trivs så bra här :) Det gäller bara att prioritera lite.
 
Nu ska jag återgå till ma lajf och här bjussar jag på min lösning till uppgiften vi fick igår till typografin. Igår presenterade vi en bok vars typografi kanske inte höll ända helt fram. Med tanke på att jag inte äger några romaner fick jag låna en bok av Zandra. Den heter "Fjärilseffekten" och är skriven av Karin Alvtegen. Uppgiften vi fick efter lektionen var att vi skulle redesigna om omslaget till ett skyddsomslag. Första bilden är på det befintliga omslaget och sen får ni se min lösning. Woop! Vi synes, häääjdåå! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback