Jobbhelg - check!

Guten morgen Schweden unt mitt kchären följeren! Wazzup? Nu är helgen officiellt över och oj så skönt det är med en ny vecka. Helgen har gått tipp topp på jobbet och när jag väl arbetade så kändes allt bra, förutom knäna och foten då som värker efter de båda jobbpassen. Nu på morgonen är det inga problem med knäna men det är som växtvärk när jobbpasset är över. Men snart vänjer jag mig bort den smärtan då jag ska sommarjobba på Ica. Ska bli spännande att se schemat i alla fall, ser fram emot att spendera min första sommar i Stockholm. Alltså jag har verkligen kärat ner mig i den staden, så otroligt vacker och nu är det inte ens sommar liksom! Detta är en stad för mig ✌️ mycket folk, mycket rörelse och stress vilket jag älskar! Nu är man ju iofs nyinflyttad också så jag kanske är inne i någon sorts smekmånad haha 😊 

Anyhow, måndag idag och nu peppar vi inför andra veckan på praktiken. Vet inte om jag nämnde det men i torsdags insåg jag att jag kan åka med pendeln en station efter centralen och då är det bara en 6-10 minuters promenad som jag behöver ta för att komma fram till Ruth. Då slipper jag gå till t-centralen och gå ända ner till blåa linjens tunnelbanetåg 😀 yäh! Bra med promenad också känner jag. I lördags trotsade jag mina knän då jag valde att ta en promenad runt i Trånkan. Det är så kul att det finns så många häftiga hus där som byggs uppe på sten och berg. Man ser lite fram emot tills man kan köpa sitt alldeles egna hus. Men först och främst gäller det att kunna köpa sig något eget. Har hunnit spara undan en summa och ännu mer när jag får tillbaka väldigt mycket pengar från skatteåterbäringen och förra månadens lön då jag jobbade tre helger! 😏 nämen vandrade runt lite i skogen och så också, känna lite doft av skog och natur också 😌 nä nu hoppar jag av detta tåg, ni får ha en trevlig måndag för det kommer jag verkligen att ha! Hadeeee 👋

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback