Magasinnervositet

Goddag kära följeslagare! Jag önskar eder en utomordentlig fin tisdag. För tillfället sitter jag på  skolan i väntan på att lektionen ska börja, allt i vanlig ordning liksom. Idag ska vi få hämta ut våra magasin/tidningar och jag är sååååå nervös alltså. Tänk om de har tryck fel så att alla sidor är helt åt fel håll?! 😱 Då får jag panik. Vi ska ju dessutom sitta vid varsitt bord (tänk dig loppismarknader) och visa vårt tryckta magasin och vår digitala lösning på tidningen medan alla andra kommer att få gå runt och titta. Kommer ju vara för nervös alltså! Nämen det blir nog kul, så fort jag har fått tidningen i mina händer så kan jag pusta ut. Det är i alla fall sjukt kul att arbeta med tidningen digitalt. Sitter i Adobeprogrammet InDesign och har då laddat ner ett plugin som heter Mag+. Det var svårt till en början att lära sig det men nu har nöten fallit från trädet och det är hur skoj som helst! 😌

Jag har ju jobbat hela helgen lör-sön 7-16 båda dagarna och fötterna har ju varit döda men helgen har varit bra! Det var ju Valborg i söndags och jag kunde ju åka iväg på fest, men skippade det då jag var för trött och att jag pratade med älskade mamma i över 1 1/2 timme så orkade inte göra mig i ordning så sent. Jag diskade istället och spelade gitarr också, var ett tag sedan liksom. Sen orkade jag inte heller gå ut och festa då vi ska ha vernissage på onsdag plus att bästaste Minica kommer på besök till helgen! 😄🎉👯 det var dessutom galet skönt att slippa vara bakis igår 😏 nä nu ska jag hoppa av tåget snart här, tog ett tidigare tåg idag bara för att jag kände för det. Kan jag äta frulle i skolan i lugn och ro. Hejsvejs! 👋


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback